«رادیو انقلاب» افتتاح شد؛ رسانه‌ای برای پاسخ به ابهامات
کد خبر: 3872435
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

«رادیو انقلاب» افتتاح شد؛ رسانه‌ای برای پاسخ به ابهامات

گروه هنر ــ حمیدرضا شاه‌آبادی، معاون صدا، در مراسم افتتاحیه فعالیت رادیو انقلاب اظهار کرد: رادیو انقلاب از جنس دیگری است و وظیفه دارد به ابهامات پاسخ دهد و در کنار آن افتخارات را هم بیان کند.

«رادیو انقلاب» افتتاح شد/ رادیویی از جنس دیگر، برای پاسخ به ابهامات
به گزارش خبرنگار ایکنا، در آستانه چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، رادیو انقلاب با هدف تبیین و بررسی گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری با رویکرد جوانان و دستاوردهای این حوزه فعالیت خود را امروز شنبه، 28 دی‌ماه، در استودیوی شماره هشت، ساختمان شهدای رادیو به صورت رسمی آغاز کرد.
 
در این مراسم مقامات لشکری و کشوری از جمله حضور سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش؛ علی اصغر جعفری، رئیس موزه انقلاب اسلامی؛ مدیران ستادی؛ مدیران شبکه‌های رادیویی و جمعی از برنامه‌سازان و کارکنان رادیو حضور داشتند.
 
این مراسم با گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی آغاز شد و در ابتدای این نشست حسن ملاصالحی به اولویت‌های رادیو انقلاب اشاره کرد و گفت: در بخش‌های علم و فناوری، اسناد، بسیج سازندگی و حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان از نظر متخصصان بهره خواهیم گرفت و در کنار مباحث نظامی به مباحث علمی و انسان‌ساز نیز تأکید داریم. 
 
حمیدرضا شاه‌آبادی، دومین سخنران این نشست، درباره را‌ه‌اندازی دوباره رادیو انقلاب اظهار کرد: در آغاز راه‌اندازی مجدد رادیو انقلاب نیم‌نگاهی داریم به آنچه در دو هفته اخیر در کشور گذشت. اخیراً اتفاقات مهم، ناگوار، ناخوشایند و از سوی دیگر افتخارآفرینی در کشور به وقوع پیوسته است. انقلاب اسلامی امروز سرمایه ارزشمندی را به رخ جهانیان کشید. اگر بخواهیم بر مبنای بیانیه گام دوم آن را بررسی کنیم، عظمت انقلاب اسلامی و راه طی شده آن بسیار مهم است. ما به‌عنوان رسانه ملی و اصحاب رسانه در این دو محور حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم. 
 
«رادیو انقلاب» افتتاح شد؛ رسانه‌ی برای پاسخ به ابهامات
 
وظیفه رسانه

وی افزود: رسانه موظف است دستاوردهای ملت را تبیین کند، اما رادیو انقلاب از جنس دیگری است و وظیفه دارد به ابهامات پاسخ دهد و در کنار آن افتخارات را هم بیان کند. نگاه مخاطبان ما متنوع و متفاوت است. دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌تواند در ابعاد گوناگون باشد، برخی مردم نگاه کاملاً اجتماعی دارند و این مقوله هم قابل ارزیابی و پیگیری است. امروز شما به عنوان دست‌اندرکاران رادیو انقلاب باید زمینه‌ساز وحدت ملی باشید و همه دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی و ... را بیان کنید. گاهی انسان نمی‌داند که صاحب چه چیزی است و چگونه باید به آن‌ها نگاه کند.

شاه‌آبادی بیان کرد: ایجاد فضای دوره پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از کاری است که رادیو انقلاب انجام می‌دهد و در بخشی دیگر به تحلیل و تبیین مباحث از منظر مخاطب می‌پردازد و ابعاد گوناگون موضوعات را تشریح می‌کند.

«رادیو انقلاب» افتتاح شد؛ رسانه‌ی برای پاسخ به ابهامات

چرایی دشمنی جبهه استکبار با انقلاب اسلامی

در ادامه این مراسم، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دلدادگان انقلاب هنوز بیدار‌ند، افزود: 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و بسیاری از افرادی که انقلاب را تجربه و حس کرده بودند و به آن دلبستگی داشتند، زنده‌اند تا بتوانند عظمت انقلاب را ببینند. وقتی امام در سال 41 و 42 انقلاب را شروع کرد، پایه‌های عظمت امروز انقلاب گذاشته شد. البته امام سال‌ها پیش از سال 41 نیز مشغول به اقداماتی بودند تا زمینه برای حرکت عملی ایشان در سال 41 و 42 فراهم شد.

وی افزود: در طول تاریخ غیر از دوران حضرت رسول(ص) و برخی از ائمه معصومین(ع)، زمانی را سراغ نداریم که استکبار متحد شده باشد تا بر علیه جبهه حق بجنگد. این اتفاق علیه انقلاب اسلامی رخ داد و همه نیروهایی شیطانی وحدت کردند تا انقلاب را شکست دهند. این اتفاق از فردای پیروزی انقلاب آغاز شد و تا امروز نیز ادامه دارد؛ البته قدرت‌های استعماری هر سال ابزار خود را مجهز‌تر می‌کنند، چون نمی‌توانند وجود انقلاب اسلامی را تحمل کنند.

سردار فدوی با اشاره به چرایی دشمنی جبهه استکبار با انقلاب اسلامی، گفت: اگر بررسی کنیم که چرا نیروهای شیطانی تجمیع پیدا کردند که پشت انقلاب را به خاک بمالند، پی به حقانیت این نظام خواهیم برد. نکته جالب اینکه انقلاب اسلامی به لحاظ امکانات به هیچ وجه قابل قیاس با قدرت‌های استکباری نیست، اما اتکای به خداوند چنان ظرفیتی به ایران داده که تا به حال نمونه آن را در هیچ کشوری ندید‌ه‌ایم. برای مثال به به گفته رئیس جمهور امریکا اشاره می‌کنم که گفته بود اگر ایران حمله کند، 52 نقطه این کشور را هدف حمله قرار خواهد داد، اما بعد از حمله ایران حتی نتوانست به یک نقطه حمله‌‌ای داشته باشد.

عظمت حضور مردم برای بدرقه حاج قاسم، زمانی مشخص می‌شود که ببینیم جبهه باطل با صرف هزینه‌های بسیار در سال 96، 97 و 98 نتوانست جمعیت زیادی را به خیابان بکشد، اما میلیون‌ها نفر به عشق حاج قاسم به خیابان‌ها آمدند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: عظمت کار ایران وقتی دوچندان می‌شود که بدانید حتی اتحادیه اروپا نیز جرئت ندارد حرفی علیه امریکا بزند. نکته بعدی اینکه در 41 سال گذشته، خداوند بهترین نتایج را برای ما رقم زده است و به همین دلیل، خدا را شکر می‌کنیم که انقلاب اسلامی با سربلندی می‌تواند ادعا کند تکالیف خود را نسبت به خداوند انجام داده است. این روال در انقلاب اسلامی بوده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فدوی تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بی‌نظیر خواند و افزود: میلیون‌ها نفر در تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی به خیابان آمدند که چنین رویدادی را در هیچ کجایی دنیا نمی‌توان مشاهده کرد. عظمت حضور مردم برای بدرقه حاج قاسم، زمانی مشخص می‌شود که ببینیم جبهه باطل با صرف هزینه‌های بسیار در سال 96، 97 و 98 نتوانست جمعیت زیادی را به خیابان بکشد، اما میلیون‌ها نفر به عشق حاج قاسم به خیابان‌ها آمدند.

وی ادامه داد: شیطان بزرگ آمریکا در این دو هفته بهانه‌ای پیدا کرد تا به اصطلاح خود مردم را خیابان بیاورد، اما در خواسته خود موفق نبود. وظیفه همه ما این است که جبهه خود را مشخص کنیم و بگوییم جزء حزب‌الله هستیم یا پیرو حزب شیطان هستیم. این دسته‌بندی گفته‌ ما نیست، بلکه در قرآن کریم این دو دسته تعیین شده‌اند.

سردار فدوی با بیان اینکه خدا همه ما را برای رفتن به بهشت خلق کرده است، گفت: پروردگار بزرگ حتی یک نفر را هم با هدف جهنم رفتن خلق نکرده، بلکه دوست دارد همه بندگانش به بهشت بروند. اما این خود ما هستیم که انتخاب می‌کنیم جهنمی باشیم یا بهشتی.

وی با نقش رسانه‌ها در هدایت جامعه را پر اهمیت دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر از اسلام است. این ویژگی بزرگترین افتخاری است که انقلاب اسلامی می‌تواند داشته باشد. اگر 5 مرحله‌ای که رهبر معظم انقلاب از آن یاد کردند، به درستی رعایت شود، مطمئن باشید انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) خواهد رسید.

ملازمت وحدت و پیروزی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: وحدت کلمه در سال 57 توانست ما را پیروز کند. این ویژگی 41 سال بعد هم کمک کرد که انقلاب اسلامی راهش را با افتخار ادامه دهد. به همین دلیل، در آینده نیز این وحدت است که می‌تواند برای ما پیروزی به همراه داشته باشد.

وی با رد فرمول‌های آمریکایی به عنوان راه حل برطرف کردن مشکلات اقتصادی، گفت: اشتباه محض است که فکر کنیم به واسطه فرمول‌های آمریکایی می‌توانیم مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم، زیرا دستورالعمل‌های آنها متناسب با فرهنگ و جغرافیای خودشان برنامه‌ریزی شده است.

وی در انتهای سخنانش با حمایت از راهی که صدا و سیما در پیش گرفته، گفت: راه‌اندازی رادیوهاییی چون رادیو انقلاب، رادیو اربعین و رادیو محرم، اقدامات پسندیده‌ای است که از سوی صدا و سیما شکل گرفته و با استقبال میلیون‌ها مخاطب مواجه شده است.

یادآوی می‌شود، رادیو انقلاب با پشتیبانی شبکه رادیویی جوان و مسئولیت حسن ملاصالحی، که هم‌اکنون مدیرگروه اجتماعی رادیو جوان است، کار خود را از ۲۵ دی‌ماه ساعت ۶ صبح آغاز کرد و تا ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ از طریق موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز، گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی و با نرم‌افزار تلفن همراه ایران‌صدا قابل دریافت است.

انتهای پیام
captcha