جشنواره «سرخ‌نگاران» تا ۱۰ بهمن‌ماه تمدید شد
کد خبر: 3872973
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

جشنواره «سرخ‌نگاران» تا ۱۰ بهمن‌ماه تمدید شد

گروه ادب ــ مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «سرخ‌نگاران» تا ۱۰ بهمن‌ماه خبر داد.

جشنواره «سرخ‌نگاران» تا ۱۰ بهمن تمدید شدرحیم نریمانی، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با ایکنا، درباره جشنواره «سرخ‌نگاران» گفت: با توجه به اینکه امروز مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره «سرخ‌نگاران» به پایان می‌رسد، به دلیل استقبال خوب مخاطبان، تا ۱۰ بهمن‌ماه تمدید شده است. با وجود اینکه این تمدید به صورت رسمی اعلام نشده است، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در مدت یادشده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: بخشی از آثار شامل آثار دریافتی بوده و بخشی نیز به همت دبیرخانه از میان کتاب‌های مربوط، رصد و انتخاب شده است که این آثار در مجموع ۴ هزار اثر را شامل می‌شود. علاوه بر این تعدادی از آثار نیز در بخش بین‌الملل از کشور‌های ترکیه، لبنان، روسیه و پاکستان ارسال شده است.

نریمانی ادامه داد: داوری آثار از یک هفته گذشته آغاز شده و آثاری که طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ با موضوع ایثار و شهادت منتشر شده‌اند، به زودی نتایج آن مشخص و اعلام خواهد شد و در آیین اختتامیه این جشنواره ناشر و نویسنده برتر در حوزه ادبیات ایثار و شهادت معرفی و ۳۲ نویسنده نوقلم از استان‌ها انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با شعار «ادبیات ایثار و شهادت محور توسعه فرهنگی» برگزار می‌شود، درباره اهداف آن گفت: ارزیابی علمی و پژوهشی محتوای کتاب‌های ژانر ایثار و شهادت، حمایت از آثار فاخر و کیفی ناشران و نویسندگان این حوزه، تقویت انگیزه نویسندگان نوقلم برای تولید محتوا در این زمینه و تدوین نقشه راه و سند راهبردی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری از اهداف عمده این جشنواره به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha