استقامت از فروع معنویت است/ اخلاص و استقامت؛ رمز جهانی شدن شهید سلیمانی
کد خبر: 3873145
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
آیت‌الله امامی‌کاشانی:

استقامت از فروع معنویت است/ اخلاص و استقامت؛ رمز جهانی شدن شهید سلیمانی

گروه جامعه ــ امام جمعه موقت تهران در همایش نسل آفتاب گفت: مقاومت، مسئله استقامت و ایستادگی است و استقامت فرع معنویت و فرع معنویت، راه خداست و راه خدا را اولیای خدا نشان می‌دهند؛ حرکت در این راه نتیجه‌بخش خواهد بود.

استقامت فرع معنویت است/ جهانی شدن شهید سلیمانی برپایه اخلاص و استقامتبه گزارش ایکنا؛ همایش نسل آفتاب در آستانه چهل سالگی تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، امروز سه‌شنبه، یکم بهمن‌ماه، با حضور  آیت‌الله امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران و حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در این اتحادیه، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران، در سخنانی بیان کرد: مقاومت، مسئله استقامت و ایستادگی است و استقامت فرع معنویت و فرع معنویت، راه خداست و راه خدا را اولیای خدا نشان می‌دهند. راه خدا را پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) ایشان نشان می‌دهند. راهی است که اگر انسان در آن مسیر حرکت کند به پیروزی می‌رسد. امید و حرکت در این راه نتیجه‌بخش خواهد بود؛ به‌ طوری که امام رضا(ع) فرمودند: «الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْسِ.» آن وقتی که انسان از همه راه‌ها بریده و نگران است، زمان یأس است.
 
استقامت فرع معنویت است/ جهانی شدن شهید سلیمانی برپایه اخلاص و استقامت
وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری افراد تضرع داشتند در اینکه فرجی برسد و ظهور امام عصر(عج) را تضرع می‌کردند، اما طولی نکشید که همان فرج رسید که همانا «الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْسِ». ان‌شاءالله قدم آخر، ظهور حضرت مهدی(عج) است. دانش‌آموزان اساس و پایه این حرکت‌اند. وقتی معرفت در جوان و نوجوان پدیدار شد او را به شناخت و مراحل بالاتر می‌رساند.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی باغی در این دنیاست. از اینجا همه عزت‌ها و زیبایی‌ها آغاز خواهد شد. شهدا و سید شهدای استقامت، شهید حاج قاسم سلیمانی که ذیل سیدالشهدا(ع) و سایه آفتاب و ولایت حسینی(ع) قرار دارد، در این راه تربیت شد. شهید زیاد داده‌ایم ولیکن شهید حاج قاسم سلیمانی، جهانی و به فرمایش رهبری آسمانی شد. این بر پایه اخلاص بود، اما اخلاصی که در ظرف استقامت و مبارزه با ظلم و کفر بود. شنیده‌ام که شهید حاج قاسم سلیمانی در جلسه‌ای در یکی از کمیسیون‌های مجلس  حضور می‌یابند، شخصی به ایشان می‌گوید: بغداد در حال سقوط بود، شما آن را نجات دادید، ایشان گفت: بغداد سقوط کرده بود. این نشان از روحیه استقامت و مبارزه با ظلم ایشان در کنار اخلاصی بود که داشتند. امیدواریم جوانان و نوجوانان هم در راه استقامت باشند و این راه را ادامه دهند، چرا که پیروزی در همین راه است.
 
استقامت فرع معنویت است/ جهانی شدن شهید سلیمانی برپایه اخلاص و استقامت
 

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری،‌ نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، نیز طی سخنانی بیان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی اتحادیه‌ای شهیدپرور و مجموعه‌ای برای فراهم کردن فرصتی ناب برای پرورده شدن خلاقیت‌ها و ایده‌های دانش‌آموزان بوده است. 

وی ادامه داد: گام اول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برداشته شد و اکنون در مرحله ورود به گام دوم فعالیت این مجموعه است. امیدواریم با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مدنظر قرار دادن اولویت‌‌هایی که رهبری معظم در این بیانیه تبیین کرده‌اند، گام دوم را به خوبی برداریم.

همچنین در این مراسم از خانواده شهدای انجمن‌های اسلامی کشور و دبیران اتحادیه‌های انجمن اسلامی کشور تجلیل به عمل آمد.
 
یادآور می‌شود، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز در ادامه این مراسم حضور می‌یابند و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
 
 
انتهای پیام
captcha