مقاومت روح حاکم بر مکتب امام(ره) است؛ نقشه‌ راهی با مبانی برگرفته از قرآن و عترت
کد خبر: 3875518
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
فجر انقلاب در طلیعه گام دوم/ حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری:

مقاومت روح حاکم بر مکتب امام(ره) است؛ نقشه‌ راهی با مبانی برگرفته از قرآن و عترت

گروه سیاسی ــ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صبح امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در سالروز رحلت امام(ره) ویژگی برجسته مکتب ایشان را مقاومت معرفی کردند؛ مقاومت روح حاکم بر مکتب امام(ره) است که کاملاً ریشه الهی و دینی دارد.

مقاومت روح حاکم بر مکتب امام(ره) است؛ نقشه‌ راهی با مبانی برگرفته از قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و  امام جمعه موقت تهران، صبح امروز 12 بهمن، در آئین آغاز ویژه‌مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نیز سالروز ورود تاریخی امام(ره) به میهن در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، با تبریک آغاز دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی روزی مانند 12 بهمن به لحاظ زیبایی و شکوه وجود ندارد و این روز یک نقطه عطف و یوم‌الله است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خویش در اولین سالگرد رحلت امام(ره) درباره این روز فرمودند: در تاریخ پرماجرای انقلاب، هیچ روزی مانند این روز نبود که در آن روز مردی از دودمان پیامبر(ص) و بر شیوه آنان با دستی پرمعجزه و دلی به وسعت دریا در میان مردمی شایسته و چشم به راه چون آیه رحمت فرود آمد و آنان را بر بال فرشتگان حق نشانید و تا عرش عزت و عظمت پرکشید.

امام؛ آئینه‌ای از اولیای خدا

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه مردم امسال نیز  همانند سال‌های گذشته خاطره آن روز بسیار سرنوشت‌ساز را در آغاز دهه فجر گرامی می‌دارند، اظهار کرد: امام(ره) آئینه‌‌ای از دوستان و اولیای خدا و حقیقتاً نشانه‌ای از عظمت پروردگار بود که ایمان، عمل صالح، اراده پولادین، صفای معنوی، کیاست، حکمت و عطوفت را در خود جمع کرده بود.

حاج علی‌اکبری اضافه کرد: امام(ره) با الهام از مکتب حضرت زهرا(س) و بهره‌گیری از میراث جاودانه نبوی، علوی و فاطمی و تکیه بر سیره حسینی و با برداشت دقیق از میراث فقه جعفری و با چشم‌انداز مهدوی و در یک کلمه با تکیه بر اسلام ناب محمدی(ص) به سوی مردم خود آمد و مردم نیز آغوش خود را به روی ایشان گشودند و 12 بهمن، روز آن ملاقات حیات‌بخش امام(ره) و امت بود و حاصل کار مشترک ایشان و امت، امروز در اختیار ماست که یک نظام سربلند، خدایی، مستقل، در حال پیشرفت و مردم‌سالار است؛ حال این کار مشترک از یک سو رهبری و هدایت براساس قرآن و عترت و از سوی دیگر همراهی جانانه امت است که یک نهضت معنوی و الهی زمانه ما است؛ حاصل این کار مشترک برآمدن یک نظام از مردم، با مردم و برای مردم با کلیدواژه مردم‌سالاری دینی به عنوان جمهوری اسلامی به بشریت سرگشته امروز به منزله راه سوم و الگوی نوین مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان براساس نقشه الهی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه علاوه بر آن این حرکت بیداری اسلامی را در منطقه ایجاد کرد و تحولات بزرگ را در سطح جهانی به نفع مستضعفان رقم زد، تصریح کرد: مکتب و خط امام(ره) میراثی ارزشمند برای امروز و فردای ماست. این نقشه راه آینده دارای مبانی استوار برگرفته از قرآن و عترت است که عمیق و در عین حال به روز است؛ متکی به شریعت الهی و همراه با عقلانیت و با نگاهی نو به نیازمندی‌های بشر برای سعادت انسان‌ها.

حاج علی‌اکبری افزود: این حرکت بنای یک نظم سیاسی و معنوی را با دو رکن معنویت و عقلانیت ایجاد و در اختیار ما گذاشت. این حرکت در قدم اول رژیمی فاسد و مستبد را کنار گذاشت و کار را براساس همان قواعد روشن شریعت به مردم سپرد، لذا دو عنصر اسلامیت و جمهوریت کاملاً بر هم منطبق است؛ این مکتب ظرفیت خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن ‌ازی دارد.

مقاومت در مکتب امام(ره)

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در سالروز رحلت امام(ره) ویژگی برجسته مکتب ایشان را مقاومت معرفی کردند؛ مقاومت روح حاکم بر مکتب امام(ره) است که کاملاً ریشه الهی و دینی دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه هدف بزرگ انقلاب که حاکمیت الهی بر جامعه در مسیر ولایت و ظهور حضرت حجت(عج) است، نیازمند مقاومت است و این رمز موفقیت ما در ۴۰ سال گذشته و در مسیر پیش روست، گفت: سلاح اندیشه مقاومت قدرتمندترین سلاح یک ملت است که با آن می‌توان بر همه موانع غلبه کرد؛ امروز ملت ما الگوی مقاومت ملت‌های منطقه و سایر ملت‌های جهان شده است. نتیجه این مقاومت پیشروی ملت ایران و خواری، ذلت و افول هر چه بیشتر دشمنان بوده است، لذا خط امام(ره) باید به عنوان یک شاخص همیشه پیش چشم ملت ما باشد؛ این دستگاه محاسباتی براساس جهان بینی توحیدی است. به فرموده رهبر معظم انقلاب هر جا به این مقاومت عمل کردیم، فاتح بودیم و هر جا دشواری داریم به خاطر تخطی از قاعده مقاومت است.

حاج‌ علی‌اکبری افزود: آنچه ملت‌های منطقه و جهان از انقلاب می‌شناسند، دکترین مقاومت امام خمینی(ره) است که شاهرگ‌های سیطره غرب و آمریکا را هدف قرار داده است. این مقاومت باید تا رسیدن به نقطه بازدارندگی در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی ادامه پیدا کند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، باید شجاعانه، امیدوارانه، عاقلانه و مبتکرانه در این مسیر حرکت کرد؛ بدون ترس، یأس، سطحی‌نگری و انفعال، چرا که دشمن را به طور کلی از دست‌اندازی به ملت ما مأیوس می‌کند. هر چند دشمن بیکار نمی‌ماند و می‌خواهد با استفاده از عناصر منافق و ضعیف و نفوذی‌ها خط مقاومت ملت را بشکند، لذا باید از همیشه بیدارتر بود.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به زیبایی این نقشه را در بیانیه گام دوم ترسیم کردند و عظمت انقلاب، دستاوردها، آرمان‌ها و نیروی انسانی جوان آماده را نشان دادند.

وی اضافه کرد: امسال دهه فجر در حالی از راه رسیده که ملت بزرگ ایران در شرایط ویژه‌ای است که در پیام رهبر معظم انقلاب به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا نیز بیان شد؛ در شرایطی دهه فجر را برگزار می‌کنیم که در میانه حوادث مهمی هستیم که هر یک نشانه عظمت و اعتبار ایران اسلامی و ملت انقلابی آن است.

حاج علی‌اکبری تصریح کرد: از سویی شهاد‌ت‌ها را شاهد بودیم که جریان شهادت شهدای مقاومت، یوم‌الله معرفی شد و قدرت‌نمایی‌های نظامی جمهوری اسلامی نیز دیدنی بود و آن سیلی فرامو‌ش‌نشدنی ابهت آمریکا را در هم شکست که آن هم یوم‌الله دیگری بود و از طرفی حضور بی‌نظیر مردم ایران در تجلیل از شهدای مقاومت نیز یوم‌الله بود که در انتها به نماز جمعه تاریخی رهبری رسید و دهه فجر در چنین شرایطی برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار کرد: طبق فرموده رهبری این اتفاقات خبر از سربرآوردن یک پدیده یکتا در جهان امروز دارد؛ پدیده‌ای که می‌توان در آینده تاریخ تأثیرات عمیق و تعیین‌کننده بگذارد و گام دوم انقلاب باید بتواند این پدیده را به کمال برساند.

حماسه 2 اسفند در پیش است

حاج علی‌اکبری با یادآوری این نکته که ملت عزیز به زودی در جریان آفرینش یک حماسه دیگر در 2 اسفندماه خواهد بود و قدرت‌های جهان بار دیگر این حماسه حضور را خواهند دید، اظهار امیدواری کرد که انتخابات در سلامت، امنیت و شکوه کامل با مشارکت حداکثری برگزار شود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است و باید قدر آن را دانست؛ مواظب باشیم در این مسیر دو قطبی‌های دشمن‌ شادکن ایجاد نکنیم. انسجام و وحدت حاصل از شهادت سپهبد سلیمانی را باید حفظ کرد که برخی ‌ها غفلت می‌کنند. استفاده از تعابیر دشمن شادکن و تولید دوقطبی‌های خطرناک به ضرر خط مقاومت و ملت ایران است.

وی با بیان اینکه هر انتخاباتی اقتضائاتی دارد و همه بخش‌ها باید به وظایف قانونی خود عمل کنند، گفت: امیدواریم مجلسی در تراز گام دوم انقلاب ساخته شود و نماینگان شایسته مکتب امام(ره) به مجلس بروند. 

معامله قرن؛ طرحی مفلوک و آشفته

حاج علی‌اکبری در پایان با اشاره به طرح معامله قرن، آن را نشانه اوج ضعف، سستی و سرگشتگی استراتژیک سران آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: این اقدام اصلاً از سر قدرت نیست و این طرح از اول شکست خورده است؛ ملت ما با هدایت امام(ره)، از اول نهضت با مسئله فلسطین آشنا شده است و امام(ره) بعد اسلامی مسئله فلسطین را مطرح کرد و با تعیین روز جهانی قدس، آرمان فلسطین را جهانی کرد و ملت ایران در پرتو هدایت‌های رهبری این راه را ادامه داده است؛ آرمان ما محو رژیم نامشروع صهیونیستی از صحنه روزگار است. این طرح یک طرح آشفته و مفلوک است و به جز آمریکا و اسرائیل و برخی دولت‌های تابع آن‌ها، هیچ کس در دنیا و منطقه از آن استقبال نکرده و در آینده حرکت ملت‌های منطقه در صیانت از آرمان قدس و مسجد الاقصی را خواهیم دید و به تعبیر رهبری باید گفت این طرح خواب آشفته‌ای است که تعبیری نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha