اکران فیلم‌های جشنواره عمار در روستاهای همدان
کد خبر: 3875866
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

اکران فیلم‌های جشنواره عمار در روستاهای همدان

گروه فرهنگی ــ مدیر‌کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: این مجموعه امسال برای نخستین بار در سالن‌های همایش خود، سطح هیئات، مساجد و روستا‌ها به اکران تولیدات جشنواره مردمی فیلم عمار خواهد پرداخت.

اکران فیلم‌های جشنواره عمار در روستا‌های همدانحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه این مجموعه امسال با 2 کمیته «قرآنی» و «تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی» در کنار سایر کمیته‌های ستاد دهه فجر فعال است.

نظیری با بیان اینکه «تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی» و مجموعه مؤسسات و خانه‌های قرآن» مردمی‌ترین کمیته‌های ستاد دهه فجر هستند، ادامه داد: این دو کمیته هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ فعالیت‌های ذاتی خود، مجموعه‌هایی مردمی به‌شمار می‌آیند.

وی اضافه کرد: دیدار تشکل‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و تکریم چهره‌های انقلابی، فرهنگی و قرآنی استان از دیگر برنامه‌های این مجموعه در ایام‌الله دهه فجر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: غبارروبی و عطر‌افشانی گلزار شهدا و فعالیت 250 مبلغ آقا و بانو به اقصی نقاط استان از دیگر برنامه‌های این مجموعه در این ایام است.

وی گفت: تشکل‌های قرآنی این مجموعه نیز در این ایام برگزاری «مسابقه قرآن صاعد 3 و جشنواره تولیدات قرآنی» را در دستور کار خود دارد، برگزاری 100 گفتمان دینی در سطح مدارس استان و مسابقه «عکس انقلاب» از دیگر برنامه‌های این مجموعه در این ایام است.

نظیری ادامه داد: این مجموعه در راستای بهره‌مندی سایر نقاط استان از برنامه‌های دهه فجر، سعی دارد تا برنامه‌های خود را در روستا‌ها و مناطق محروم شهر اجرا کند که در این راستا هر یک از مبلغان در این مناطق یک برنامه شاخص خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی امسال برای نخستین بار در سالن‌های همایش خود، هیئات، مساجد وروستا‌ها به اکران تولیدات جشنواره مردمی فلیم عمار خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه اکران‌ فیلم‌های جشنواره عمار از امروز آغاز شده است، ابراز کرد: در صورت فعال شدن ظرفیت‌های روستایی با همکاری روحانیان طرح هجرت، مستقر و بومی، می‌توان گفت که فیلم‌های دهمین دوره جشنواره عمار در بیش از 200 نقطه از استان اکران خواهد شد.

نظیری با اشاره به اینکه در این طرح تنها به‌دنبال اکران فیلم نیستیم، گفت: در کنار اکران مستندهای جشنواره عمار، تجزیه و تحلیل فیلم و مستند‌های این جشنواره نیز انجام خواهد شد تا جوانان و نوجوانان روستا بتوانند با الگو‌برداری از آن آسیب‌های محل زندگی خود را رفع کرده و خود نیز قدمی در ساخت چنین مستند‌هایی بردارند.

انتهای پیام
captcha