گرامیداشت چهلمین روز شهادت سپهبد سلیمانی و المهندس در بغداد
کد خبر: 3878147
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

گرامیداشت چهلمین روز شهادت سپهبد سلیمانی و المهندس در بغداد

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد سلیمانی و المهندس امروز، 22 بهمن، در بغداد برگزار شد.

گرامیداشت چهلمین روز شهادت سپهبد سلیمانی و المهندس در بغداد

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری العالم عربی، مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و المهندس از سوی حشد الشعبی در بغداد، پایتخت عراق صبح امروز، 22 بهمن ماه و با حضور گسترده شهروندان عراقی و شخصیت‌های دینی و سیاسی عراق همچون هادی العامری، رئیس ائتلاف «الفتح» و رئیس سازمان بدر و یاسین الیاسری، وزیر کشور و تعدادی از مقامات سیاسی و نظامی کشور برگزار شد.

یاسین الیاسری، وزیر کشور عراق در مراسم امروز بغداد از نقش مهم ابومهدی المهندس در پیروزی بر داعش و آزادسازی این کشور سخن گفت و از حضور چشمگیر وی در عملیات‌های مهم برای غلبه بر تروریسم تقدیر کرد.

فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس حشد الشعبی، طی سخنانی در این مراسم با اشاره به حمله تروریستی آمریکا و شهادت سپهبد سلیمانی و المهندس در بغداد، تأکید کرد: جنایت ترور شهیدان سلیمانی و المهندس و یارانشان، جنایتی علیه بشریت و حاکمیت عراق است.

وی افزود: وفاداری ملت عراق به شهدا و فرماندهانشان و این حضور گسترده برای اثبات وفاداری ایشان به شهدا که عراق را لرزاند، ستودنی است و ما پشتیبان این ملت خواهیم بود.

الفیاض با اشاره به معامله ننگین قرن گفت: طرح آمریکایی صهیونیستی معامله قرن قلب ملت‌های عرب را جریحه‌دار کرد. 

وی همچنین به وضعیت بحرانی در عراق پرداخت و گفت: مرجعیت دینی عراق همواره راهکار خروج از این بحران را تشکیل دولت جدید می‌داند.

انتهای پیام
captcha