جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در «کارگیل» هند + عکس
کد خبر: 3878261
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در «کارگیل» هند + عکس

مردم کارگیل و سایر شهرهای کشمیر هند،‌ چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.

به گزارش ایکنا از هند؛ همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، مردم کارگیل و کشمیر در مساجد و محله‌های مختلف اين منطقه حضور یافتند و چهل و یکمین سالگرد پیروزی این انقلاب را جشن گرفتند.

نوجوانان و جوانان در مراسم جشن انقلاب، محافل انس با قرآن و مشاعره برگزار کردند که شاعران شعرهايی در وصف انقلاب اسلامی و امام خمينی(ره) خواندند.

سخنرانان از اثرات انقلاب اسلامی ايران در تحولات جهانی و منطقه‌ای سخن گفتند و جمعيت با سر دادن شعارهای «لبيک يا خامنه‌ای»، «خمينی زنده است» و «خامنه‌ای خمينی ديگر است، ولايتش ولايت حيدر است» عشق و ارادت خود را به امام، انقلاب و رهبری به نمايش گذاشتند. سخنرانان در این جشن از این موضوع یاد کردند که انقلاب امام خمينی(ره) انقلابی جهانی و متعلق به جهان اسلام است.

در مساجد، حسینیه‌ها و خيابان‌های شهر و روستا، بنرهايی با پيام‌های انقلابی نصب شده بود.

همچنین همزمان با 22 بهمن و راهپیمایی مردم ایران، هزاران نفر از مردم کارگیل در کنار مسئولان مؤسسه یادبود امام خمینی به راهپیمایی پرداختند و با آرمان‌های ایران اسلامی تجدید میثاق کردند. راهپیمایی‌کنندگان شعارهای ضد استکبار جهانی سر ‌دادند و خشم خود را علیه آمریکا و اسرائیل نشان دادند.

این راهپیمایی در روستاهای اطراف حومه کارگیل نیز برگزار شد.

در پایان راهپیمایی، عروسک‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به آتش کشیده شدند.

همچنین در منطقه «تی‌سورو» واقع در 30 کیلومتری شهر کارگیل، مردم همراه با برپایی جشن انقلاب اسلامی، دو میدان این منطقه را به نام‌های امام خمینی و شهید قاسم سلیمانی نامگذاری کردند.

منطقه کارگيل در شمالی‌ترين نقطه هند و در کشمير واقع شده است. اين منطقه بيش از 14 هزار کيلومترمربع وسعت و نزديک به 140 هزار نفر جمعيت دارد.

انتهای پیام
captcha