اجرای طرح «سرباز مهارت» در فارس
کد خبر: 3879477
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

اجرای طرح «سرباز مهارت» در فارس

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس از اجرای طرح «سرباز مهارت» توسط این نهاد در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی فارس، طبق توافق معاونت آموزشی با فرماندهی ارشد آجا در استان فارس و در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه فی مابین جهاد دانشگاهی و ادار‌ کل ورزش و جوانان فارس، طرح «سرباز مهارت» توسط جهاد دانشگاهی فارس در 4 یگان نظامی این استان به اجرا درمی‌آید.

محمدرضا غلام‌پور، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی فارس امروز، 28 بهمن‌ماه در نشست هماهنگی این طرح با تأکید بر لزوم اخذ مهارت برای کلیه آحاد جامعه خصوصا کارکنان وظیفه افزود: تا انتهای سال جاری، 1000 سرباز وظیفه تحت پوشش آموزش‌های تئوری و عملی قرار خواهند گرفت که از این تعداد، 400 نفر از ارتش جمهوری اسلامی، 300 نفر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 250 نفر از نیروی انتظامی و 50 نفر از کارکنان وظیفه مجموعه وزارت دفاع خواهند بود.

وی با بیان اینكه اولین دوره با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان کازرون و از 4 اسفندماه برگزار می‌شود، ادامه داد: آموزش‌های ارائه شده به کارکنان وظیفه، شامل دو دوره «آشنایی با مهارت‌های زندگی» به میزان ۳۲ ساعت و «آشنایی با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی» به میزان ۴۸ ساعت خواهد بود.

 سرهنگ قیصری، نماینده مهارت‌آموزی در فرماندهی آجا در استان فارس نیز در این نشست ضمن استقبال از برگزاری طرح سرباز مهارت، گفت: قشر عظیمی از جوانانی که در نیروهای مسلح مشغول به خدمت بوده و به‌عنوان جامعه جوان از این طریق به عنوان سرباز وارد جامعه می‌شوند، نیازمند فراگیری آموزش‌های مهارت‌محور هستند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح سرباز مهارت با هماهنگی معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی فارس، برگزاری اولین دوره از این طرح در پادگان شهید ترابی کازرون جهت حداقل 80 نفر از نیروهای وظیفه را پیش‌بینی کرده و به  اجرا درخواهد آمد.

قیصری همچنین از برگزاری سه دوره آموزشی دیگر در پادگان‌های شیراز تا پایان اسفندماه 98 خبر داد و گفت: ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد استفاده پرسنل آجا و خانواده ایشان از دوره‌های آموزشی ارایه شده توسط معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در سراسر استان باشیم.

 

انتهای پیام
captcha