2 کتاب جدید در حوزه مهدویت منتشر شد
کد خبر: 3879811
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

2 کتاب جدید در حوزه مهدویت منتشر شد

دو کتاب جدید در حوزه مهدویت به‌تازگی روانه بازار نشر شده است.

دو کتاب جدید در حوزه مهدویت منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی موعود، کتاب «نقش حضرت مسیح (ع) در دولت مهدوی» نوشته مجید یعقوب‌زاده منتشر شده است. اعتقاد به ظهور منجی موعود در پایان تاریخ، یکی از باور‌های کهن بسیاری از ادیان و مکاتب الهی و بشری است. بر همین اساس، دیدگاه‌های مختلفی نیز در این‌باره مطرح شده است.
 
در دین مسیحیت، رستاخیز عیسی مسیح (ع) که به یکی از موضوعات پردامنه در کتاب مقدس بدل شده است در پیوندی عمیق با آموزه بازگشت عیسی(ع) به‌مثابه منجی موعود در آخرالزمان است. به همین دلیل می‌توان گفت دین مسیحیت بر اساس باوری کاملاً موعودگرایانه شکل گرفته است.
 
اثر حاضر سعی خود را کرده است تا ضمن بررسی نظرات دین مسیحیت در این باره، به نقش مقدر شده حضرت مسیح(ع) از سوی خداوند متعال براساس آموزه‌های دین مبین اسلام نیز بپردازد.
 
کتاب «نقش حضرت مسیح (ع) در دولت مهدوی» با قیمت ۲۲ هزار تومان در سایت فروشگاه اینترنتی یاران شاپ به نشانی yaranshop.ir قابل تهیه است.
 
همچنین کتاب «موعود فطرت؛ پژوهشی در فطری‌بودن انتظار» نوشته عباسعلی پرچی‌زاده اثر تازه دیگری است که به تازگی منتشر شده است. نظریه انتظار و اندیشه مهدویت را می‌توان تنها فرهنگ اصیلی تلقی نمود که با فطرت انسانی انسان سازگار است؛ چرا که انسان به حکم نوع خاص خود ولو بالقوه، شخصیت معین و راه و مقصد معین دارد که قائم به فطرت خدایی اوست و آن فطرت خود واقعی او را تعیین می‌کند و مسخ شدن و نشدن انسان را با ملاک‌های فطری و نوعی انسان می‌توان سنجید، نه با ملاک‌های تاریخی.
 
کتاب «موعود فطرت؛ پژوهشی در فطری‌بودن انتظار» تلاشی است برای اثبات اینکه اندیشه مهدویت و انتظار و چشم داشت آمدن یک منجی و مصلح بزرگ آسمانی و جهانی و امید به آینده‌ای روشن و استقرار صلح و عدل و امنیت، پیش از آنکه به عوامل بیرونی، اجتماعی، اقتصادی یا تاریخی مرتبط و وابسته باشد، امری فطری و طبیعی است که با ذات سرشت آدمی سروکار داشته و با آفرینش هر انسانی همراه است.
 
کتاب «موعود فطرت؛ پژوهشی در فطری‌بودن انتظار» نیز با قیمت ۲۰ هزار تومان در سایت فروشگاه اینترنتی یاران شاپ به نشانی yaranshop.ir قابل دسترسی است.
انتهای پیام
captcha