برپایی نمایشگاه «صنایع دستی و سوغات همدان» در نوروز
کد خبر: 3881645
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

برپایی نمایشگاه «صنایع دستی و سوغات همدان» در نوروز

مدیر گردشگری شهرداری همدان گفت: در صورت بهبود شرایط موجود و عدم محدودیت در اجرای برنامه‌های مختلف به دلیل شیوع بیماری کرونا، بیش از ۲۵ عنوان برنامه در نوروز ۹۹ توسط معاونت فرهنگی شهرداری در سطح شهر اجرا خواهد شد.

برپایی نمایشگاه «صنایع دستی و سوغات همدان» در نوروز 99علی اصغر شیری، مدیر گردشگری شهرداری همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان همچون سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی ویژه نوروز 99 طراحی و برنامه ریزی کرده است.

مدیر گردشگری شهرداری همدان افزود: در صورت بهبود شرایط موجود و عدم محدویت در اجرای برنامه‌های مختلف به دلیل شیوع بیماری کرونا، بیش از 25 عنوان برنامه در نوروز 99 توسط معاونت فرهنگی شهرداری در سطح شهر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های تعطیلات نوروز متناسب با ایام به ویژه اعیاد شعبانیه در سطح شهر و پیاده راه بوعلی خواهد بود گفت: یکی از برنامه‌های شاخص این مجموعه در ایام نوروز، برپایی نمایشگاه «صنایع دستی و سوغات همدان» در پیاده راه بوعلی است.

شیری با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 2 فروردین 99 لغایت 13 فروردین دایر خواهد بود عنوان کرد: نمایشگاه «صنایع دستی و سوغات همدان» در قالب 50 غرفه، میزبان گردشگران و اهالی شهر همدان در نوروز خواهد بود. چند سالی است که مدیریت شهری همدان در ایام نوروز که مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند، اقدام به راه‌اندازی تورهای گردشگری درون شهری می‌کند.

وی ادامه داد: دیدن آثار تاریخی مطرح همراه با توضیح در مورد این آثار می‌تواند برای مسافران نیز لذت بخش باشد که نوروز امسال نیز قرار است این تورها با امکانات لازم به مسافران خدمت‌رسانی کنند.

شیری با بیان اینکه در نوروز امسال ۸ دستگاه اتوبوس ویژه گردشگری در همدان فعال می‌شود، گفت: محل استقرار اتوبوس‌های گردشگری جهت رفاه مسافران نوروزی در فرهنگسرای عین‌القضات همدان و چند نقطه دیگر از شهر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه دریافتی از گردشگران در این طرح، یک سوم هزینه تمام شده برای یک شخص در سفر درون شهری است گفت: اتوبوس‌های گردشگری از 28 اسفند لغایت 13 اسفند آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی خواهد بود.

مدیر گردشگری شهرداری همدان ابراز کرد: برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح، اجرای موسیقی زنده، برپایی کاروان‌های شادی، اجرای برنامه‌های نمایشی و ... در دو نوبت صبح و شب در ایام نوروز به ویژه اعیاد شعبانیه از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

وی ضمن تأکید بر عدم محدویت در اجرای برنامه‌های نوروزی و اسکان مسافران به ویژه گردشگران به دلیل مقابله با شیوع کرونا گفت: این مجموعه با همکاری آموزش و پرورش، هلال احمر، مجتمع فرهنگی عین‌القضات، شرکت سیاحتی علیصدرو جامعه هتل داران آماده ارائه خدمات و پذیرش و اسکان مسافران نوروزی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha