عرصه‌های گوناگون فکر و فرهنگ، جولانگاه قلم غماز او بود
کد خبر: 3882222
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
پیام تسلیت آیت‌الله رشاد به مناسبت ارتحال مرحوم خسروشاهی؛

عرصه‌های گوناگون فکر و فرهنگ، جولانگاه قلم غماز او بود

آیت‌الله رشاد به مناسبت ارتحال مرحوم خسروشاهی، با صدور پیام تسلیتی، تأکید کرد: عرصه‌های گوناگون فکر و فرهنگ، جولانگاه قلم غماز او بود.

عرصه‌های گوناگون فکر و فرهنگ، جولانگاه قلم غماز او بودبه گزارش ایکنا، در پی ارتحال مورّخ محقّق و متضلّع، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سیدهادی خسروشاهی (طاب ثراه)، پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، ریاست شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه­ اسلامی صادر شد.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
إنّا لِلّه و إنّا إلیه راجعون
ضایعه­‌ ارتحال مورّخ محقّق و متضلّع، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سیدهادی خسروشاهی (طاب ثراه)، موجب تالّم و تأسف گردید.
قلب ناآرام آن روحانی پرکار نستوه که عمری را چونان مشعلی فروزان فراراه نسل جوان با احیای آثار و افکار بیدارگران اقالیم قبله به روشنگری پرداخت، اینک غریب‌وار و در سایه سنگین سکوتی ناخواسته از تپش ایستاد.
عرصه‌های گوناگون فکر و فرهنگ، جولانگاه فرس فراست و قلمرو قلم غماز او بود، و افزون بر نیم‌قرن است که مکتوبات فاخر و فخیم آن فرزانه فرزند حوزه، در کنج و گوشه حوزه‌ها و دانشگاه ها، دلهای جویای معرفت، جان‌های تشنه حقیقت را سیراب می‌ساخت.
این‌جانب این ضایعه‌ مولمه را، به محضر مبارک حضرت بقیّه الله (ارواحنا له الفداء) و رهبر فرزانه­‌ انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه‌ (صانها الله عن الحدثان) و آحاد بیت مکرم، خاصه فرزند فاضل آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت می‌کنم.
انتهای پیام
captcha