نتایج انتخابات «کنست» رأی به افراط‌گرایی و نژادپرستی است
کد خبر: 3882872
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
گروه‌های فلسطینی:

نتایج انتخابات «کنست» رأی به افراط‌گرایی و نژادپرستی است

گروه‌های مقاومت در فلسطین تأکید کردند: نتایج انتخابات اخیر در اسرائیل هیچ تغییری در ماهیت سیاست‌های این رژیم و به دنبال آن مقاومت ملت فلسطین ایجاد نخواهد کرد؛ این نتایج بیانگر تمایل جامعه صهیونیست به نژادپرستی و ایجاد آپارتاید علیه مردم فلسطین است.

واکنش گروه‌های فلسطینی به پیروزی نتانیاهوبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، با اعلام نتایج اولیه انتخابات کنست رژیم صهیونیستی و پیشتازی حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در این انتخابات، گروه‌های فلسطینی به این نتایج واکنش نشان دادند.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس، در این باره تصریح کرد: هویت هر حکومتی که در رژیم صهیونیستی به روی کار آید، در مقابله با این رژیم اشغالگر و ادامه مبارزه ملت ما تا پایان دادن به این اشغالگری تأثیری نخواهد داشت.

وی همچنین بر تصمیم حماس برای همراهی با اراده ملت فلسطین و مقاومت روزافزون آن به عنوان حقی مشروع در دفاع از خود و رویارویی با رژیم اشغالگر و تلاش برای به شکست کشاندن معامله قرن تأکید کرد.

در همین باره «داود شهاب»، از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی، نیز در گفت‌وگویی خبری تصریح کرد: نتایج انتخابات اسرائیل هیچ واقعیتی را تغییر نخواهد داد زیرا اشغالگری و دشمنی ادامه دارد و بدیهی است که با این اشغالگری و دشمنی مقابله خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه ملت فلسطین در زمان همه حکومت‌های گذشته بهای گزافی را به دلیل تروریسم صهیونیستی پرداخت کرده، گفت: نتایج انتخابات در اسرائیل هیچ تغییری در سیاست این رژیم ندارد و ما به همراهی با مقاومت و ثبات ملت خود ادامه می‌دهیم.

شهاب در پایان افزود: هرچه موضع ما محکم‌تر بوده و درب‌ها را به روی اشغالگران غاصب ببندیم و مانع عادی‌سازی روابط و دیگر طرح‌های دشمن‌مآبانه شویم به آزادسازی نزدیکتر شده و قدرت بیشتری برای مقابله و به شکست کشاندن طرح‌های دشمنان داریم.

«تیسیر خالد»، عضو دفتر سیاسی جبهه دمکرات آزادسازی فلسطین، نیز نتایج انتخابات اسرائیل را بیانگر تندروی روزافزون در جامعه اسرائیلی خواند و تصریح کرد: احزاب افراط‌گرای راست به‌ ویژه حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو با بهره بردن از طرح آمریکایی معامله قرن برای سومین بار به کنست راه یافتند.

خالد خواستار کنار گذاشتن توهم ایجاد تغییرات جدید در اسرائیل شد و گفت: پاسخ به این نتایج باید با اقدامات عملی مانند توقف هماهنگی امنیتی با مقامات رژیم اشغالگر، به رسمیت نشناختن این رژیم و لغو تمام توافقهایی باشد که از سال 1993 تاکنون امضا شده است.

«مصطفی البرغوثی»، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین، نیز نتایج انتخابات اسرائیل را رأی به افراط‌گرایی و نژادپرستی احزاب راست توصیف کرد و ادامه داد: این نتایج بیانگر تمایل جامعه اسرائیل به سمت نژادپرستی و ایجاد سیستم آپارتاید نژادپرستانه علیه مردم فلسطین است.

وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر ثابت کرده است هیچ تفاوتی میان نتانیاهو و گانتس وجود ندارد، ابراز کرد: این دو فرد در حقیقت دو روی یک سکه هستند و دستیابی نتانیاهو و حزب او با بالاترین آرا، علی‌رغم اتهامات فسادی که متوجه اوست، نشان‌دهنده تمایل اکثریت جامعه صهیونیستی به معامله قرن و نظام‌نژادپرستانه است.

انتهای پیام
captcha