نمایشگاه قرآن قطعاً ماه رمضان برگزار نمی‌شود / تعیین وضعیت نمایشگاه تا پایان سال
کد خبر: 3883232
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
عبدالهای فقهی‌زاده خبر داد:

نمایشگاه قرآن قطعاً ماه رمضان برگزار نمی‌شود / تعیین وضعیت نمایشگاه تا پایان سال

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در مورد زمان برگزاری نمایشگاه قرآن در سال آینده تا قبل از پایان اسفندماه اعلام می‌شود، گفت: برای تعیین وضعیت نمایشگاه قرآن سه گزینه در دست بررسی است.

عبدالهاد فقهی زاده نمایشگاه قرآن

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد شرایط کنونی و وضعیت نمایشگاه قرآن گفت: امکان برگزاری نمایشگاه در ماه مبارک رمضان وجود ندارد. این تصمیم فعلاً قطعی شده است که نمایشگاه در موعد مقرر برگزار نخواهد شد، اما در حال بررسی گزینه‌هایی هستیم که بعد از ماه مبارک شاهد برپایی نمایشگاه باشیم.

وی با اشاره به اینکه سه گزینه برای تعیین وضعیت نمایشگاه قرآن وجود دارد، افزود: یکی‌ از گزینه‌ها برگزاری نمایشگاه بعد از ماه مبارک و در تیرماه است. گزینه دیگر برگزاری آن در آبان‌ماه سال آینده و گزینه سوم‌ این است که به جای نمایشگاه کارهای کلان دیگری در سطح کشور در حوزه قرآن و عترت انجام دهیم و نمایشگاه بعدی را در سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم.

رئیس بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تأکید بر اینکه هنوز تصمیم‌گیری در مورد بخش دوم تصمیمات که زمان برپایی نمایشگاه است قطعی نشده، تصریح کرد: امیدواریم تا قبل از پایان اسفندماه بتوانیم به زمان نهایی برپایی نمایشگاه قرآن برسیم و آن را اعلام کنیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که اراده‌ یا مرجعی غیر از معاونت در برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه تأثیر دارد؟ اظهار کرد: در حال نظرسنجی‌های متعدد از جامعه مخاطبان قرآنی هستیم و تصمیم در معاونت و وزارتخانه گرفته می‌شود، ولی با توجه به اطلاعاتی که وجود دارد انگیزه برگزاری نمایشگاه در معاونت قرآن و عترت و وزارتخانه وجود دارد و در حال امکان‌سنجی و وضعیت‌سنجی هستیم، وگرنه جایی خارج از وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت تصمیم‌گیری نمی‌کند.

وی درباره اینکه در دوره‌ قبل برخی تصمیم‌گیران پیشنهاد تعطیلی نمایشگاه و یا دوسالانه شدن آن را مطرح کردند و چقدر امکان هریک از آنها وجود دارد، گفت: به هیچ وجه بحث دوسالانه شدن مطرح نیست و در بین گزینه‌های ما نیز جایی ندارد. خوشبختانه با رونق، گسترش و اهمیت نمایشگاه، برگزاری سالانه آن نیاز است. منتها امسال به دلیل شیوع کرونا و مسائلی که همه می‌دانیم، در حال بررسی گزینه‌های جایگزین هستیم.

فقهی‌زاده اظهار کرد: در صورتی که نمایشگاه قرآن در سال ۹۹ برگزار نشود و به سال بعد از آن موکول شود، شاهد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مردادماه ۹۹ در شهر تبریز خواهیم بود.

وی به برگزاری جلسه دیگری با موضوع کرونا در این‌ معاونت اشاره کرد و گفت: این جلسه با عنوان بررسی چگونگی‌ مقابله فرهنگی با بیماری کرونا برگزار شد و به نتایج خوبی هم دست پیدا کردیم که ان‌شاءالله وارد مرحله اقدام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha