از اعلام نخستین قربانیان در استرالیا و تایلند تا وضعیت اضطراری در واشینگتن
کد خبر: 3882340
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
اخبار کرونا از گوشه و کنار جهان؛

از اعلام نخستین قربانیان در استرالیا و تایلند تا وضعیت اضطراری در واشینگتن

درحالی که چین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را بالغ بر ۸۰ هزار نفر گزارش کرده، آخرین اخبار حاکی از نخستین قربانیان در کشورهای استرالیا و تایلند بر اثر ویروس جدید کووید ۱۹ و اعلام وضعیت اضطرارای در ایالات متحده از سوی فرماندار ایالت واشینگتن است.

به گزارش ایکنا، وزارت بهداشت چین بامداد یکشنبه، 11 اسفند  اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ تن در نتیجه ابتلا به بیماری کرونای جدید موسوم به کووید ۱۹ جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت تایلند با بیان اینکه تاکنون مرگ ناشی از کروناویروس در این کشور ثبت نشده است، گفت: این نخستین مورد ناشی از مرگ در بین مبتلایان به کرونا ویروس است.

این در حالی است که یکی از مسئولان بهداشت در استرالیا از جان باختن شهروند مرد استرالیایی در اثر ابتلا به کرونا در صبح امروز یکشنبه در بیمارستانی در شهر پرت را اعلام کرد.

در همین راستا مقامات استرالیا از جان باختن یک مرد ۷۸ ساله استرالیایی که یکی از مسافران کشتی تفریحی دایموند پرنسیس که به کرونا ویروس آٖلوده شده و در معرض قرنطینه بود، خبر دادند.

مقامات استرالیایی تصریح کردند: همسر این مرد نیز به کروناویروس مبتلا شده است اما در وضعیت پایدار به‌سر می‌برد.

بنابر آخرین بیانیه دولت استرالیا، تعداد مبتلایان به این ویروس به ۲۵ نفر رسیده، در حالی که تعداد مبتلایان در تایلند به ۴۲ مورد رسیده است.

همچنین شبکه «اِی.بی.سی. نیوز» نیز گزارش داد: واشینگتن اولین منطقه‌ای در آمریکاست که اولین مورد فوتی بر اثر ابتلا به نوع جدید کرونا ویروس را ثبت کرده است. همچنین ۲۷ نفر مشکوک در مرکز رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا بستری شده‌اند.

«جِی اینزلی»‌، فرماندار ایالت واشنگتن، با اعلام وضعیت اضطراری در این منطقه، گفت: سعی ما این است که روزی هیچ کس بر اثر این ویروس جان خود را از دست ندهد.

همچنین مقام‌های کشور اکوادور نیز از نخستین مورد ابتلا به کرونای جدید در این کشور خبر دادند. این فرد مبتلا یک زن ۷۰ ساله است که اخیراً از اسپانیا عازم اکوادور شده بود.

«لینین مورینو»، رئیس‌جمهور اکوادور، در واکنش توئیتری به ثبت نخستین مورد ابتلا در کشور متبوع خود نوشت: «با تکیه بر کارشناسان و سیستم بهداشتی، می‌توان شرایط را کنترل کرد. بنابراین لازم است با حفظ آرامش و رعایت نکات بهداشتی موجب کاهش انتشار این بیماری واگیردار شد».

وزارت بهداشت لوکزامبورگ نیز امروز، 11 اسفند از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرد: فرد بیمار مردی ۴۰ ساله است که اخیراً سفری به ایتالیا داشته است.

وزارت کشور پاکستان نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مرز مشترک خود با افغانستان را برای مدت یک هفته می‌بندد. بر همین اساس تجارت بین دو کشور از فردا، 12 اسفند به مدت یک هفته به طور کامل تعطیل خواهد بود.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از وزارت بهداشت ژاپن، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را ۹۴۷ نفر و شمار قربانیان را 12 نفر اعلام کرده است. ژاپن برای مقابله با شیوع کرونا مدارس تمام مقاطع تحصیلی را به مدت یک ماه تعطیل و برگزاری تجمعات را ممنوع اعلام کرده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha