اخبار جدید از روند انتشار کووید ـ 19 در سراسر جهان
کد خبر: 3884954
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

اخبار جدید از روند انتشار کووید ـ 19 در سراسر جهان

تغییر مواضع آمریکا در مقابله با بیماری کرونا، اعلام «همه‌گیر» بودن این بیماری پس از افزایش شمار مبتلایان در سراسر جهان، پیشرفت بزرگ چین در شکست کرونا و تدابیر برخی کشورها در جلوگیری از انتشار این بیماری، از مهمترین اخبار کرونا در سراسر جهان است.  

به گزارش ایکنا؛ وزارت بهداشت ملی چین امروز، پنجشنبه 22 اسفندماه، اعلام کرد که طی شبانه‌روز گذشته تنها 18 مورد ابتلا به بیماری کرونا به جمع مبتلایان چینی افزوده شده است.
 در استان هوبی چین که مرکز انتشار این ویروس است، نیز تنها 7 مورد ابتلای جدید در شهر ووهان، مرکز این استان گزارش شده است. این امر نشان می‌دهد که چین توانسته است تا حد بسیار زیادی از پیشرفت این بیماری در سراسر این کشور جلوگیری کند.
 استان هوبی چین در بیانیه‌ای که امروز، پنجشنبه،‌ صادر کرد؛ از کاهش محدودیت‌ها در این استان به دنبال عادی شدن شرایط خبر داد و اعلام کرد که محدودیت‌های تولید و سفر به برخی مناطق کشور، به طور تدریجی کاهش خواهد یافت.

سازمان جهانی بهداشت:‌ بیماری کرونا «همه‌گیر» شده است

این درحالی است که بیماری کرونا در سراسر جهان رو به افزایش است به طوری که «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بر «همه‌گیر» بودن این بیماری تأکید کرده و گفته است: ما نسبت به سطح انتشار این بیماری و خطرات آن بسیار نگران هستیم.

الجزایر:‌ اولین مورد فوت در اثر کرونا

کشور آفریقایی الجزایر امروز پنجشنبه نخستین مورد فوت بر اثر بیماری کرونا را در این کشور اعلام کرد.
 رادیوی رسمی الجزایر با اعلام این خبر افزود که به تعداد 20 مبتلا در این کشور افزوده نشده است و بیشتر مبتلایان نیز در شهر البلیده زندگی می‌کنند.

اولین فوتی در یونان بر اثر کرونا

در یونان نیز امروز نخستین مورد فوت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا گزارش شده است. این شخص، یک مرد 66 ساله بوده است.

تغییر موضع آمریکا و تدابیر ضد کرونایی ترامپ

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه، 21 اسفندماه منتشر کرد، شهروندان این کشور را به دقت بیشتر درمورد سفر به خارج از این کشور به دلیل تأثیر جهانی ویروس کرونا توصیه کرده است.
در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کند که در مورد سفرهای خارجی خود با توجه به تأثیر جهانی ویروس کووید – 19 بیشتر فکر کنند.
 این بیانیه افزوده است: مناطق بسیاری در سراسر جهان با ویروس کرونا درگیر هستند و ممکن است آمریکا نیز تدابیری برای مسافران از جمله قرنطینه و محدودیت‌هایی در مرزها اتخاذ کند.
 از سوی دیگر، دفتر «گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا نیز از ممنوعیت تجمعات ۲۵۰ نفر به بالا در کالیفرنیا خبر داد و اعلام کرد، این ممنوعیت تا پایان مارس (۱۲ فروردین ۱۳۹۹) ادامه خواهد داشت.

اسپانیا: مثبت شدن تست کرونای خانم وزیر

دولت اسپانیا اعلام کرد که «ایرنه مونترو» وزیر برابری این کشور به ویروس ناشناخته «کرونا» مبتلا شده است که البته وضعیت وی را «مناسب» توصیف کرد.
 دولت اسپانیا با مثبت شدن آزمایش کرونا مونترو، در صدد است از تمامی وزرای کابینه «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا آزمایش کرونا بگیرد و در همین راستا «پابلو ایگلسیاس» معاون نخست‌وزیر اسپانیا نیز قرنطینه شده است.
 آخرین آمار اعلام شده از شیوع ویروس کرونا حاکی از آن است که دست کم دو هزار و 182 نفر در اسپانیا به این ویروس مرگبار مبتلا شده‌اند و 49 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
 مقام‌های دولت اسپانیا به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در صدد هستند تا پایتخت این کشور را قرنطینه کنند.
 عربستان: ممنوعیت سفر به اروپا و چند کشور دیگر
دولت عربستان سعودی نیز شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که سفر شهروندان عربستانی به تعدادی از کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا که بیماری کرونا در آنها رو به افزایش است، به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.
 بر این اساس،‌ لغو موقت سفر شهروندان عربستانی و تعلیق پروازها به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هند، پاکستان، سریلانکا، فیلیپین، سودان، اتیوپی، سودان جنوبی، اریتره، کنیا، جیبوتی و سومالی به اجرا در می‌آید.
 دولت عربستان همچنین اجازه ورود افرادی که طی 14 روز گذشته از این کشورها قصد ورود به عربستان داشته‌اند را موقتا لغو کرده است. از سوی دیگر حرکت مسافران از گذرگاه‌های زمینی در مرز اردن ممنوع شده است اما فعالیت‌های تجاری و موارد خاص از این تصمیم مستثنا شده‌اند.
انتهای پیام
captcha