کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین ابتلا در سازمان ملل تا کرونایی‌شدن مربی آرسنال
کد خبر: 3885022
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین ابتلا در سازمان ملل تا کرونایی‌شدن مربی آرسنال

کاهش چشمگیر ابتلا به کرونا در چین، ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا در مقر سازمان ملل، ابتلای همسر نخست‌وزیر کانادا به کووید 19، ثبت 17 ابتلای جدید در عربستان، مبتلاشدن مربی آرسنال، کرونایی‌شدن دو کشور جدید آفریقایی، مبتلاشدن وزیر کشور استرالیا و مثبت شدن تست یکی از بازیکنان چلیسی از آخرین اخبار کرونا در جهان است.

کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین ابتلا در سازمان ملل تا کرونایی‌شدن مربی آرسنال

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، منابع دیپلماتیک دیروز، 22 اسفندماه، اعلام کردند که آزمایش‌های پزشکی نشان داده که یکی از دیپلمات‌های هیأت فلیپینی در سازمان ملل به ویروس کرونا مبتلا شده است و این دیپلمات نخستین کسی است که در مقر سازمان ملل به بیماری کوئید۱۹ مبتلا می‌شود.


براساس این گزارش، این دیپلمات در کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل و در خصوص مسائل قانونی فعالیت می‌کند و برای آخرین بار روز دوشنبه به مقر سازمان ملل در نیویورک رفت و روز بعد علایم مشابه آنفولانزا در وی ظاهر شد.


در نامه هیأت فلیپینی به هیأت‌های دیپلمات دیگر در سازمان ملل آمده که این دیپلمات زن روز پنجشنبه از ابتلا به کوئید ۱۹ آگاه شده است.


همچنین در این نامه اعلام شده مقر هیأت فلیپینی در سازمان ملل بسته و دستورات لازم به همه کارکنان آن درباره قرنطینه داده شده است.


حدود سه هراز کارمند در دبیرخانه سازمان ملل در نیویورک مشغول فعالیت هستند و این علاوه بر دیپلمات‌های ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل است.

کاهش چشمگیر ابتلا به کرونا در چین

پایگاه خبری «السومریه نیوز» نوشت: مقامات چینی بامداد امروز، 23 اسفندماه اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته تنها 8 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است، این در حالی است که 1318 نفر بهبود و 7 نفر فوت کرده‌اند.

کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین ابتلا در سازمان ملل تا کرونایی‌شدن مربی آرسنال

براساس گزارش کمیته دولتی امور بهداشتی چین، تاکنون 80813 نفر در چین به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان 64111 نفر بهبود یافته‌اند و 3176 نفر فوت کرده‌اند.

اتهام اخوان‌المسلمین مصر به انتشار کرونا

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در اظهاراتی جنجالی اعلام کرده است که گروه اخوان‌المسلمین درصدد انتشار ویروس کرونا در میان عناصر ارتش، پلیس و فعالان قضایی و رسانه‌های هستند.

ابتلای همسر نخست‌وزیر کانادا به کرونا

«یورو نیوز» نوشت: سوفیا گراگوار ترودو، همسر جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا پس از بازگشت از لندن به ویروس کرونا مبتلا شده است.

دفتر نخست‌وزیر کانادا با تأیید مثبت‌بودن آزمایش کرونای سوفیا گریگوآر ترودو، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وی پس از بازگشت از لندن علائمی شبیه آنفلوآنزا داشت بنابراین برای آزمایش کرونا اقدام کرد.»
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین ابتلا در سازمان ملل تا کرونایی‌شدن مربی آرسنال
در این بیانیه رسمی همچنین آمده است: «نخست‌وزیر در شرایط سلامتی خوبی قرار دارد و علایمی از ابتلا به کرونا ندارد.»

با این حال جاستین ترودو به‌عنوان یک اقدام احتیاطی و طبق توصیه پزشکان، خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌کند، اما با توجه به نداشتن علائم خاصی، آزمایش کرونا روی وی انجام نمی‌شود. همزمان همسر وی نیز ۱۴ روز در قرنطینه تحت درمان قرار می‌گیرد.

طبق بیانیه دولت، نخست‌وزیر همچنان وظایف خود را به‌طور کامل انجام می‌دهد و فردا با کانادایی‌ها سخن می‌گوید.

این بیانیه همچنین درباره شرایط همسر ترودو نوشته است: «حال وی خوب است. تمام اقدامات احتیاطی را انجام می‌دهد و همچنان نشانه‌های بیماری وی خفیف باقی مانده است.»

کانادا تاکنون ۱۴۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده که این رقم سه برابر آمار هفته گذشته است. یک نفر نیز در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان باخته است.
 
ثبت 17 ابتلای جدید در عربستان
 
خبرگزاری رسمی عربستان(واس) امروز اعلام کرد که 17 مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان ثبت شده و بدین ترتیب آمار مبتلایان این کشور به 62 نفر رسیده است.
  کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین ابتلا در سازمان ملل تا کرونایی‌شدن مربی آرسنال
تاکنون 1012 نفر در 15 کشور عربی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان 16 نفر فوت و 132 نفر بهبود پیدا کرده‌اند.
 
مبتلاشدن مربی آرسنال
 
باشگاه آرسنال انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «میکل آرتتا»، مربی اسپانیایی این باشگاه به ویروس کرونا مبتلا شده و در نتیجه آن همه بازیکنان این باشگاه خود را قرنطینه خواهند کرد.
 
باشگاه آرسنال در پی این خبر، تمرینات خود را به صورت موقت تعطیل کرد.
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین ابتلا در سازمان ملل تا کرونایی‌شدن مربی آرسنال
براساس بیانیه این باشگاه انگلیسی، هر فردی که اخیرا با میکل در تماس بوده، قرنطینه خواهد شد. احتمال می رود این آمار در بین بازیکنان باشگاه بالا برود.
 
کرونایی‌شدن دو کشور جدید آفریقایی
 
پایگاه خبری «المشهد العربی» اعلام کرد که برای نخستین بار موارد ابتلا به ویروس کرونا در دو کشور آفریقایی گابن و غنا مشاهده شد.
 
 دولت گابون در بیانیه‌ای اعلام کرد که مورد ابتلا در این کشور مربوط به یک شهروند 27 ساله است که 8 مارس سال جاری از فرانسه برگشته است.
 
وزارت بهداشت غنا نیز اعلام کرد که دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مشاهده شده است که اخیر از کشورهای نروژ و ترکیه به کشور برگشته‌اند.
 
وزیر کشور استرالیا
 
پیتر داتون، وزیر کشور استرالیا امروز اعلام کرد که ویروس «کووید 19» مبتلا شده است و هم‌اکنون در قرنطینه به سر می‌برد.
 
کرونایی‌شدن هافبک چلسی
 
باشگاه «چلسی» انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کالوم هادسون اودوی»، هافبک این باشگاه به کرونا مبتلا شده است.
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین ابتلا در سازمان ملل تا کرونایی‌شدن مربی آرسنال
براساس این بیانیه، پس از این که تمامی بازیکنان، کادر فنی و کارمندان اداری این باشگاه مورد معاینه پزشکی قرار گرفتند مشخص شد که کالوم هالدسون اودوی به کووید 19 مبتلا شده است.
 
قزاقستان 
 
یلژان بیرتانوف، وزیر بهداشت و درمان دولت قزاقستان اعلام کرد: دو شهروند این کشور که به تازگی از آلمان بازگشته‌اند به کرونا مبتلا شده‌اند.
 
وی افزود: این افراد که چند روز پیش به طور جداگانه از آلمان به قزاقستان بازگشته‌اند اکنون در شهر آلماتی در قرنطینه هستند.
 
ابتلای بیش از 100 هزار نفر در ایالت «اوهایو»ی آمریکا

رئیس مرکز بهداشت و درمان ایالت اوهایو هشدار داد که مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت در حال حاضر از 100 هزار نفر بیشتر هستند.

«ایمی اکتون» رئیس مرکز بهداشت و درمان ایالت اوهایوی آمریکا اعلام کرده که میزان ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت در حال حاضر از 100 هزار نفر فراتر رفته است که این میزان 1 در صد از کل ساکنین این ایالت را تشکیل می‌دهد.
 
در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 1636 نفر رسیده که از این تعداد 40 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
احتمال ابتلای 10 هزار انگلیسی

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگیس عصر پنجشنبه در نشست خبری مشترک با مقامات بهداشتی این کشور گفت احتمالاً چیزی حدود ۱۰ هزار مبتلا به بیماری «کووید-۱۹» در انگیس وجود دارد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، جانسون در این نشست تأکید کرد مبارزه با این بیماری که بدترین بحران در زمینه سلامت برای یک نسل خواهد بود می‌تواند موجب اختلال گسترده در زندگی روزمره مردم انگلیس به‌مدت چند ماه شود.
 
مصر

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: وزارت بهداشت مصر از ثبت ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که ۱۰ نفر از این مبتلایان، شهروندان مصر بوده و سه نفر دیگر از اتباع خارجی محسوب می شوند.

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۸۰ نفر رسیده است که ۲۰ نفر از آنها از بیمارستان مرخص شده‌اند و تنها ۲ مورد منجر به مرگ شده است.

عراق

وزارت بهداشت عراق نیز از ثبت ۶ مورد جدید از ابتلا به کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به ۸۵ نفر خبر داد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که ۶ مورد جدید از ابتلا به کرونا در عراق به ثبت رسیده است.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۸۵ نفر رسیده است.گفتنی است، تاکنون ۸ نفر در عراق بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.
انتهای پیام
captcha