واکنش آستان حسینی به بمباران فرودگاه بین‌المللی کربلا
کد خبر: 3885032
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

واکنش آستان حسینی به بمباران فرودگاه بین‌المللی کربلا

آستان مقدس حسینی، بمباران فرودگاه بین‌المللی در حال احداث کربلا از سوی نظامیان آمریکایی را محکوم و اعلام کرد: این تجاوز آشکار هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»، در بیانیه آستان حسینی آمده است: فرودگاه بین‌المللی در حال احداث کربلا بامداد جمعه هدف حمله موشکی آمریکا قرار گرفت که این حمله منجر به شهادت یکی از کارگران این فرودگاه و زخمی‌شدن شماری از آن‌ها شد، این در حالی است که خسارت مادی زیادی نیز به تأسیسات اداری و خدماتی فرودگاه وارد شد.

در این بیانیه آمده است: این فرودگاه یک مکان صرف غیرنظامی است که آستان حسینی با همکاری چند شرکت عراقی بر ساخت آن نظارت دارد و کادر و پرسنل ساخت این فرودگاه کاملا عراقی و غیرنظامی هستند.

این آستان در ادامه از فعالان رسانه‌های داخلی و خارجی خواست که این جنایت را مستند کنند و در مورد ماهیت غیرنظامی بودن تأسیسات این فرودگاه و حجم خسارت‌های ناشی از این حمله اطلاع‌رسانی کنند.

فرودگاه بین‌المللی در حال احداث کربلا و چندین پایگاه نیروهای حشدالشعبی در استان‌های صلاح‌الدین و الانبار بامداد جمعه از سوی نیروهای آمریکایی هدف قرار گرفتند. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد که به 5 پایگاه حزب‌الله عراق وابسته به نیروهای حشدالعشبی را در مناطق مختلف عراق حمله کرده است.

انتهای پیام
captcha