گروه‌های مقاومت عراق در حال رایزنی برای پاسخ به آمریکا هستند
کد خبر: 3885395
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵

گروه‌های مقاومت عراق در حال رایزنی برای پاسخ به آمریکا هستند

«کاظم الفرطوسی» سخنگوی کتائب سید‌الشهدا عراق روز شنبه گفت: به دنبال حمله آمریکایی‌ها علیه الحشد الشعبی و ارتش عراق، گروه‌های مقاومت در حال رایزنی برای نتیجه‌گیری درباره چگونگی پاسخگویی به اشغالگران هستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایرنا، الفرطوسی با اعلام اینکه گروه‌های مقاومت در پاسخگویی به آمریکایی‌ها وحدت نظر دارند، بیان کرد: دغدغه اصلی همه گروه‌های عراقی پاسخ به حملات آمریکایی‌ها است و در این میان گروه‌های مقاومت در رأس آنها قرار دارند.

وی ادامه داد که پاسخ به حمله جنایتکارانه و تجاوز آشکار اشغالگران در مرتبه نخست وظیفه دولت عراق است، زیرا این تجاوز علیه نیروهای نظامی رسمی انجام شده است.

سخنگوی کتائب سیدالشهدا یادآور شد: نیروهای مقاومت اسلامی در حال مذاکره و رایزنی هستند تا در خصوص چگونگی پاسخ به حملات بامداد جمعه اشغالگران آمریکایی توافق حاصل کنند.

الفرطوسی افزود که گروه‌های مقاومت بدون تردید با اقتدار به تجاوز ددمنشانه آمریکا پاسخ می‌دهند و اکنون فرصت برای  مقاومت مهیا شده است و جنگ علیه اشغالگران ادامه خواهد داشت.

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه چندین مقر نیروهای ارتش و پلیس عراق و نیز پایگاه‌های الحشدالشعبی را هدف قرار دادند.

اشغالگران آمریکایی همچنین ساختمان در حال ساخت فرودگاه غیر نظامی و بین المللی کربلا را با موشک تخریب کردند.

در همین راستا، «کریم علیوی»، نماینده عضو فراکسیون بدر در پارلمان عراق از رایزنی و جمع‌آوری امضای بیش از 20 نماینده برای برگزاری نشست اضطراری به منظور بحث در مورد حملات آمریکایی‌ها علیه مقر نیروهای عراقی خبر داد.

نماینده عضو فراکسیون بدر در مجلس عراق تأکید کرد که نشست اضطراری باید در این هفته با حضور نخست وزیر مستعفی، عادل عبدالمهدی به منظور بررسی همه اقدامات حقوقی موجود در پاسخ به تجاوز آمریکایی‌ها علیه حاکمیت و استقلال ملی عراق برگزار شود.

انتهای پیام
captcha