شکر نعمت‌ها، تضرع و استغفار، نصرت الهی را در بلایا به همراه دارد + فیلم
کد خبر: 3885862
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
محمدرضا صلحجو:

شکر نعمت‌ها، تضرع و استغفار، نصرت الهی را در بلایا به همراه دارد + فیلم

پیشکسوت قرآنی کشور در پیام نوروزی خود شکر نعمت‌ها، تضرع و استغفار به درگاه الهی را موجب نصرت الهی و از بین رفتن بلایا و مصائب دانست.

به گزارش ایکنا، محمدرضا صلحجو، پیشکسوت قرآنی کشور، در پیام تصویری خود به مناسبت آغاز سال نو، ضمن عرض تبریک این ایام به جامعه قرآنی و ملت سرافراز ایران اسلامی، اظهار کرد: یک بار دیگر در آستانه سال نو قرار گرفتیم. سالی که یادآور رویش بهار و نعمت‌های الهی است و ما را به یاد رویش و بعثت انسان‌ها می‌اندازد.

قرآنیان با آمدن بهار درس‌های بسیار زیادی می‌گیرند و آیات بسیاری از قرآن کریم نیز حاکی از این مطلب است. اما امسال کشور ما و همه دنیا با حادثه ناگواری رو‌به‌روست و این حادثه امتحان بزرگ الهی است.

البته تحلیل‌های گوناگونی در مورد این بلایی که در دنیا روی داده صورت می‌گیرد که اکنون بنا ندارم وارد این تحلیل‌ها شویم. باید این مسئله را از دید یک قرآنی و کسی که با قرآن سروکار و انس دارد تحلیل کنم. اینکه به هر حال این حادثه بلایی است که ممکن است نتیجه گناهان ما یا برخی مسئولان باشد نیز نوعی تحلیل است که به این مورد نیز نمی‌پردازم، در حالی که می‌تواند این طور نیز باشد.

آنچه محرز و متقن است و می‌توان با اتکا به آیات نورانی قرآن کریم و احادیث شریف بیان کرد این است که در هر حالتی که برای انسان پیش می‌آید، باید آن را امتحان الهی بدانیم. در اینکه امتحان الهی است هیچ شکی نیست. خداوند متعال نیز در قرآن کریم می‌فرمایند: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ».

باید به شرایط کنونی به دیده امتحان الهی بنگریم؛ چراکه در نعمت‌هایی که خداوند متعال به ما عنایت می‌کند، امتحان وجود دارد تا مشخص شود که چه کسانی شکر این نعمت‌ها را به جای می‌آورند و در بلایایی که بر ما نازل می‌شود نیز امتحان الهی وجود دارد تا مشخص شود که آیا ما تضرع و استغفار به درگاه الهی خواهیم داشت؟

شاکر بودن، تضرع داشتن و استغفار کردن و در ورای همه این‌ها امید به لطف و عنایت الهی بسیار مهم هستند و باید در تمامی حوادث آنها را در نظر داشته باشیم. هنگامی که در برابر بلایا صبر، استغفار و تضرع کنیم، نصر و پیروزی الهی فرامی‌رسد.

البته در این باره رعایت تمام اصول بهداشتی و مسائل علمی که صاحب‌نظران و متخصصان ارائه می‌دهند نیز بسیار مهم است و در کنار آن نیز همگی باید متوجه ذات اقدس الهی باشیم و از او بخواهیم که این بلایا را از جامعه دور کند. به امید روزی که جامعه ما و همه جهان از این بلای خانمان‌سوز پاک شود.

انتهای پیام
captcha