الفاخوری با فشار آمریکا آزاد شد/ ترامپ نژادپرست است
کد خبر: 3886688
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴

الفاخوری با فشار آمریکا آزاد شد/ ترامپ نژادپرست است

دبیرکل حزب الله لبنان امروز، اول فروردین ماه، طی سخنانی اعلام کرد که «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی با اعمال فشار آمریکا به دستگاه قضایی لبنان آزاد شد.

الفاخوری با فشار آمریکا آزاد شدبه گزارش ایکنا؛ سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان امروز، اول فروردین ماه، درباره آخرین تحولات داخلی لبنان و منطقه سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود، عید نوروز را به مردم ایران تبریک و سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را به همه شیعیان جهان تسلیت گفت.

نصرالله در ادامه به مسایل داخلی لبنان از جمله مسأله آزادی «عامر الفاخوری» مزدور جاسوس رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: معامله‌ای برای آزادی الفاخوری صورت نگرفته که ما بخواهیم بخشی از این معامله باشیم؛ آمریکایی‌ها بدون هیچ قید و شرطی برای آزادی الفاخوری به مقامات لبنانی از جمله قضات و مسئولان دستگاه قضایی فشار آوردند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: دو ماه اخیر برخی از مسئولان دولت لبنان با ما درباره مسأله آزادی الفاخوری تحت فشارها و تهدیدات آمریکا گفت‌وگو کردند، اما با توجه به اینکه ما به عنوان شاکی پرونده و نه بیطرف، در یک طرف این ماجرا قرار داشتیم، با مسأله آزادی وی مخالفت کردیم.

وی گفت: پس از صدور قرار ممنوع الخروج شدن الفاخوری، آمریکا تلاش کرد وی را قاچاقی از فرودگاه بیروت خارج کند، اما دستگاه‎های امنیتی لبنان مانع آن شدند.

نصرالله با بیان اینکه وی به شخصه خبر آزادی این مزدور رژیم صهیونیستی را از طریق رسانه‌ها شنیده است، تصریح کرد: حزب الله از همان روز اول بازداشت الفاخوری در لبنان، خواستار صدور حکم عادلانه علیه این مزدور شد و رفع اتهامات وی را نپذیرفت.

نصرالله ادامه داد: برخی‌ها ما را متهم می‌کنند که دولت لبنان دست حزب الله است، این در حالی است که هیچ دولت و نهادی در لبنان وابسته به حزب الله نیست. کسانی که اصرار دارند ما را مسئول آزادی الفاخوری بدانند، در حقیقت در زمین دشمن و رقیب بازی می‌کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: تصمیم به آزادی الفاخوری در دولت لبنان بررسی نشده و در داخل مجموعه دولت چنین تصمیمی گرفته نشده است که به زعم برخی‌ها حزب‌الله پشت پرده، توافقاتی با دولت کرده باشد.

نصرالله تأکید کرد که برخی‌ها بجای اینکه در این قضیه از دست آمریکای جلاد خشمگین شوند، از دست قربانی خشمگین می‎شوند و علیه آن موضع‌گیری می‎کنند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی امشب خود به مسأله انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از شیوع این ویروس باید تدابیر شدیدی اتخاذ شود و از هرگونه تصمیم دولت برای قرنطینه کردن هر نقطه‌ای از لبنان حمایت می‌کنیم.

نصرالله با بیان اینکه حزب‌الله با هرگونه تصمیم دولت در قرنطینه کردن منطقه شیعه‌نشین موافق است، افزود: خیلی زشت است که با مسأله کرونا بر اساس گرایش‌های فرقه‌ای و طائفه‌ای برخورد شود.

وی از مشارکت ۲۰ هزار نفر از طرفداران مقاومت لبنان در راستای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: بیشتر نیروهای حزب‌الله که به سوریه می‌روند یا برمی‌گردند، تحت نظارت پزشکی قرار می‌گیرند و همه زوار و دانشجویان وابسته به حزب‌الله به هنگام برگشت از ایران، آزمایش می‌شوند.

دبیر کل حزب الله لبنان ترامپ را نژاد پرست خواند و گفت: روز به روز ثابت می‌شود که ترامپ نژاد پرست از جنس انسان‎ نیست؛ وی به دنبال واکسن کرونا در آمریکاست تا با به دست آوردن پول اضافی از طریق واکسن کرونا، از این قضیه در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه ایران به مقابله با کرونا در سایه تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد، گفت: زمان آن فرا رسیده که جامعه جهانی برای لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا در زمینه دارویی و پزشکی، بر سر ترامپ نژاد پرست سفاک فریاد بزند.

انتهای پیام
captcha