از کشف علائم جدید کرونا تا نامه مهرآمیز کارگردان هندی
کد خبر: 3886943
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
نوآمدهای جهانی ویروس مرگبار قرن/

از کشف علائم جدید کرونا تا نامه مهرآمیز کارگردان هندی

آخرین اخبار رسیده درباره کرونا وضعیت نگران‌کننده غزه در برابر این بیماری همه گیر به دلیل کمبود امکانات و منابع، شناسایی علائم جدید کرونا ویروس از سوی پزشکان و نامه مهرآمیز کارگردان هندی به وزیر امور خارجه این کشور برای تلاش به منظور رفع تحریم‌های ایران را نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ ویروس کووید ـ 19 در بسیاری از کشورهای جهان رو به توسعه بوده و همچنان قربانی می‌گیرد. این ویروس در برخی از کشورها به تازگی شیوع بیشتری یافته است و در مقابل این واقعه، چین که نخستین کشور درگیر با این ویروس بود، اکنون وضعیت بهتری در پیش دارد.

در ادامه گزارشی از جدیدترین رویدادهای کشورهای مختلف و وضعیت آنها در مقابل ویروس کرونا ارائه می‌شود:

کمک چین به افغانستان

وزارت دارایی افغانستان با نشر خبری اعلام کرده که سفیر چین گفته است که کشورش در اول ماه آوریل، 10 هزار دستگاه تست کرونا، دو دستگاه تهویه هوا و دو دستگاه تولید اکسیژن را در اختیار حکومت این کشور قرار می‌دهد.

همچنین بنابر اعلام این وزارتخانه، شرکت چینی «علی‌بابا» قرار است 100 هزار ماسک و 20 هزار دستگاه تشخیص کرونا را برای کمک به افغانستان ارسال کند. بنیانگذار این شرکت روز گذشته، بسته کمک‌های اضطراری را به افغانستان و چند کشور آسیایی دیگر ارسال کرده است.

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن کرونا و تجمع در فرودگاه دبی

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن کرونا

دیدیه رائولت، پژوهشگر فرانسوی از موفقیت‌آمیز بودن نتایج آزمایش‎هایش در درمان ویروس کووید ـ 19 خبر داد و گفت: این نتایج نشان می‌دهد که فقط در شش روز می‌توان از سرایت این ویروس پیشگیری کرد.

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن کرونا و تجمع در فرودگاه دبی

وی ویدئویی را از بیمارستان پژوهشی مدیترانه شهر مارسی منتشر کرد و درباره این آزمایش توضیح داد. به گفته این پژوهشگر، بیمارانی که با داروی کلروکین مداوا شده بودند، روند درمان سریع‌تری داشتند و مدت زمان نقاهت آنان کاهش بسیاری نشان داده است.

رائولت، متخصص بیماری‌های عفونتی و رئیس بیمارستان پژوهشی مدیترانه است که دولت فرانسه به وی مأموریت داد تا برای درمان این ویروس تحقیق کند.

استفاده از پهپاد در قرنطینه فرانسه

این کشور از ظهر روز سه‌شنبه، 17 مارس (27 اسفند) به مدت دو هفته در قرنطینه ویروس کروناست. وظیفه اعمال قوانین و مقررات قرنطینه برعهده مأموران پلیس فرانسه است که اکنون پهپاد را نیز به خدمت گرفته‌اند تا از آسمان و با دیدی بهتر، مناطق وسیع‌تری از شهر را رصد و کنترل کنند.

پرواز پهپاد پلیس در شهر ساحلی کن فرانسه، به مثابه اخطار به شهروندانی است که مقررات قرنطینه را می‌شکنند. شناسایی افراد از فاصله دورتر با دوربینی که روی پهپاد نصب شده است ممکن می‌شود و مأموران بلافاصله برای کنترل مدارک این دسته از شهروندان و اینکه آیا بدون دلیل موجه از خانه‌ها خارج شده‌اند، به سراغ‌شان می‌روند.

غربالگری صهیونیست‌ها

رادیو رژیم صهیونیستی روز گذشته، 2 فروردین گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در تلاش برای اجرای طرح «آزمایش خون فراگیر» به عنوان راهی برای غربالگری صهیونیست‌ها و شناسایی مبتلایان به ویروس کروناست.

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن کرونا و تجمع در فرودگاه دبی

البته هنوز مشخص نیست که آیا انجام آزمایش خون برای همه افراد اجباری است یا خیر، اما هدف آن ریشه‌کن کردن بیماری کووید ـ 19 و احیای فعالیت‌های اقتصادی عنوان شده است.

این در حالی است که اقدامات اخیر برای تعلیق فعالیت دادگاه‌ها و پارلمان اسرائیل و نیز صدور مجوز استفاده از سیستم پیشرفته رصد مکالمه‌های تلفنی با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد مخالفان سیاسی وی قرار گرفته است.

بنی گانتس، رهبر مخالفان نخست‌وزیر و حزب آبی و سفید در اسرائیل، نتانیاهو را متهم کرده که به بهانه مقابله با بیماری کووید ـ 19، رویه دیکتاتورها را در پیش گرفته و آزادی بیان و دموکراسی را به مخاطره انداخته است.

کنترل بیشتر در چین

سازمان هواپیمایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این پس بسیاری از پروازهای کشورهای دیگر به مقصد پکن، پایتخت چین به شهرهای اطراف پکن منتقل خواهد شد تا کنترل بیشتری روی افراد مبتلا به کرونا در حین ورود به فرودگاه‎ها اعمال شود.

این اقدام در شرایطی است که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به مسئولان سراسر کشور دستور داده است تمام تلاش خود را به کار گیرند تا مبادا موردی از ابتلا به کرونا در پایتخت گزارش شود.

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن کرونا و تجمع در فرودگاه دبی

همزمان با این اقدام بسیاری از ساکنان پکن، کارگران، نیروهای مهاجر و دارای شغل‌های فصلی نیز که تاکنون به پکن باز نگشته‌اند، در حال حاضر حق ورود به این شهر را ندارند و از تردد آنها در بزرگراه‌ها جلوگیری می‌شود.

سازمان هواپیمایی چین در بیانیه خود آورده است که پروازهای روسیه، ژاپن و کانادا در روزهای آینده به جای پکن به شهرهای تیان جین، هوهوت و تای یوان در شرق و شمال غرب و شمال پکن خواهند رفت و نمی‌توانند در پکن فرود بیایند.

نزدیک به دو سوم مسافران ورودی مبتلا به کرونا از طریق فرودگاه پکن وارد چین شدند. در این شهر 150 مرکز ایزوله در مناطق مختلف برای قرنطینه 14 روزه مسافران در نظر گرفته شده است.

55 مبتلا در عمان

وزارت بهداشت عمان گزارش داد که سه نفر از نزدیکان یک فرد مبتلا به ویروس کرونا که به تازگی از یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس بازگشته‌اند، به این ویروس مبتلا هستند. این وزارتخانه افزوده است که شمار مبتلایان به کووید ـ 19 در این کشور به 55 نفر رسید که 17 نفر از آنها بهبود یافته‌اند.

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن کرونا و تجمع در فرودگاه دبی

در این بیانیه از همه شهروندان خواسته شده است که به دستورات صادر شده درباره قرنطینه خانگی، اجتناب از حضور در اماکن عمومی و دستورالعمل‌های بهداشتی درباره شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون عمل کنند.

عمان پنجشنبه گذشته در راستای اجرای اقدامات احتیاطی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور صدور روادید را تعلیق کرد.

نگرانی از ورود کرونا به غزه

جیمی مک گولدریک، معاون هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور فرایند صلح خاورمیانه هشدار داد: ورود ویروس کرونا به نوار غزه می‌تواند به دلیل جمعیت زیاد و سیستم بهداشتی محدود این منطقه در محاصره، ترسناک باشد.

وی گفت: ما نگران غزه هستیم و به دلیل محاصره طولانی‌مدت و محدودیت‌هایی که کار را دشوار می‌کند، این شهر، منطقه‌ای پیچیده است.

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن کرونا و تجمع در فرودگاه دبی

گولدریک گسترش و تکثیر ویروس در نوار غزه را با توجه به شلوغی این منطقه اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: سیستم بهداشت و درمان غزه دچار کمبود بودجه، منابع و دستگاه‌‌هاست.

نماینده سازمان ملل همچنین گفت که آنها با وزیر بهداشت فلسطین، سازمان بهداشت جهانی و سایر شرکای خود برای کمک به غزه در تماس مستقیم هستند.

وزارت بهداشت غزه شنبه شب گذشته، 2 فروردین از ورود ویروس کرونا به این منطقه و ابتلای دو فلسطینی خبر داد.

یک منبع بیمارستانی سوری در مرکز درمانی «اطمه» از ابتلای سه نفر به ویروس کرونا در منطقه مرزی اطمه که در اشغال تروریست‌های جبهةالنصره است، خبر داد.

تجمع در فرودگاه دبی

در حالی که پرهیز از تجمع افراد به عنوان یکی از راه‌های اصلی مبارزه با گسترش ویروس کرونا در جهان اعلام شده است و بر آن تأکید می‌شود، فیلمی از کثرت جمعیت در فرودگاه دبی برای تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

کشف علائم جدید کرونا ویروس

انجمن تخصصی گوش، حلق و بینی انگلیس، از دست دادن اشتها و حس بویایی را از علائم جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی و اعلام کردند.

در بیانیه‌ای که از سوی این انجمن منتشر شده، آمده است: شواهد ابتلا به کرونا در دیگر کشورها نشان می‌دهد که این ویروس از طریق چشم، بینی و حلق وارد بدن انسان می‌شود. ما همچنین علائم جدیدی را شناسایی کرده‌ایم؛ اگر کسی علائم معمول (تب بالا و سرفه مداوم) را از خود بروز نداده، ولی اشتها و حس بویایی را از دست دهد، باید خود را قرنطینه کند تا مانع شیوع کرونا شود.

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن کرونا و تجمع در فرودگاه دبی

این در حالی است که انگلیس در آستانه بحرانی شدن آمار ابتلا به کرونا با کمبود ظرفیت بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی مواجه است.

یک متخصص بخش اورژانس بیمارستانی در انگلستان گفت: اگر کرونا در این کشور به وضعیت بحرانی برسد، ممکن است اوضاع این کشور وخیم‌تر از ایتالیا شود.

وی افزود: ایتالیا به لحاظ منابع و ظرفیت‌ بیمارستانی از انگلیس به مراتب پیشرفته‌تر است، ولی می‌توان روزهایی را پیش‌بینی کرد که ظرفیت بیمارستان‌ها در انگلیس تکمیل و بیماران به داخل راهروها سرازیر شوند.

تصمیم‌گیری درباره تعطیلی آلمان

دولت آلمان در تلاش برای تصمیم یکپارچه در اقدامات ضد کرونایی، قرار است نشستی غیرحضوری با شرکت آنگلا مرکل، صدر اعظم و نخست‌وزیران ایالتی آلمان برگزار می‌کند که سرنوشت منع آمد و شد در سراسر کشور را روشن می‌کند.

مرکل طی روز 28 اسفند در سخنرانی که از تلویزیون پخش شد، با تأکید بر حساسیت اوضاع به تمام اقدام‌های ممکن اشاره کرد و گفت: در صورتی که شهروندان همچنان نابخردانه در پارک‌ها و پیاده‌روها حضور یابند و دور هم جمع شوند، بدون آن که به شیوع ابتلا به بیماری کووید ـ 19 فکر کنند، دولت مجبور به این تدابیر خواهد شد.

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن کرونا و تجمع در فرودگاه دبی

در برلین اجتماع بیش از 10 نفر ممنوع بود و در سایر شهرها اجتماع بیش از دو نفر. در برخی مناطق، مردم حتی مجاز نبودند جلوی خانه‌هایشان بیایند و در برخی مناطق نیز اجازه داشتند فقط در کنار رودخانه آلستر قدم بزنند. در بایرن و زارلند نیز در روز جمعه قانون منع آمد و شد برقرار شد؛ تصمیمی که سوسیال‌دموکرات‌ها و سبزها از آن انتقاد کردند.

تارنمای شبکه دویچه وله در این باره نوشت: حساسیت اوضاع را می‌توان از همین نشست در برلین فهمید. هرگز سابقه نداشته که نخست‌وزیران ایالتی به جای سفر به برلین در نشستی غیرحضوری با آنگلا مرکل وارد بحث و تبادل‌نظر شوند.

قرنطینه در هند

قرنطینه خانگی به دستور نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند اعلام شد. این تصمیم طی دو روز و تا فردا مطرح شده است.

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن کرونا و تجمع در فرودگاه دبی

تعداد مبتلایان به کووید ـ 19، 219 نفر بوده است که تعداد بهبودیافتگان، 23 نفر و تعداد افرادی که در اثر این بیماری درگذشتند، 4 نفر اعلام شده است. در همین راستا حمل و نقل عمومی، سفرهای هوایی و ریلی ممنوع اعلام شده است.

نامه مهرآمیز کارگردان هندی

«اکبرخان» بازیگر، فیلمساز و کارگردان سرشناس هندی در  نامه‌ای به «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، تأکید کرده که در این شرایط به دلیل تحریم‌های غیرعادلانه آمریکا، حتی ایران نمی‌تواند از منابع مالی خود در جهت تجارت مشروع استفاده کند و از این رو هند باید در جهت حمایت از ایران برای کاهش تحریم‌ها حرکت کند.

این کارگردان هندی با بیان اینکه تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، بیشترین تحریم‌های اعمال شده علیه یک کشور در جهان است، بیان کرده است: این وضعیت کار ایران برای مبارزه علیه کرونا را سخت‌تر می‌کند و حتی ایران نمی‌تواند ازمنابع خود برای تجارت مشروع و حتی خرید دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کند.

وی می‌افزاید: حتی کشورهایی که مخالف این تحریم‌ها هستند نیز مجبور به اعمال تحریم‌های غیرانسانی آمریکا شده‌اند.

اکبرخان در این نامه تأکید می‌کند که هند براساس اصول و آموزه‌های خود باید با بی عدالتی علیه انسان‌ها مقابله و برای برابری انسان‌ها تلاش کند و از این رو این کشور باید از ایران در این شرایط حمایت کرده تا در تحریم‌های غیرعادلانه علیه ایران تجدیدنظر شده و این تحریم‌ها کاهش یابد.

گزارش از آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha