دولت وفاق ملی لیبی: طرفداران حفتر تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند
کد خبر: 3889143
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷

دولت وفاق ملی لیبی: طرفداران حفتر تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند

دولت وفاق ملی لیبی امروز، 16 فروردین‌ماه، از جامعه بین‌الملل خواست تا مسئولان کشورهای طرفدار حفتر را تحت پیگرد قرار دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اخبار لیبیا، سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی در اولین سالروز آغاز حملات نیروهای «خلیفه حفتر» به شهر طرابلس، از جامعه جهانی خواست تا حامیان ارتش تحت فرماندهی حفتر را به دلیل نقض قوانین بین‌المللی، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

وی افزود: ادامه حملات شبه‌نظامیان وابسته به ارتش حفتر به طرابلس در حالی ادامه دارد که ویروس کرونا تمام نقاط جهان را در برگرفته است و این مسئله نشان می‌دهد خلیفه حفتر به هیچ یک از درخواست‌های جهانی برای مقابله با این ویروس اعتنایی ندارد.

در لیبی دو دولت موازی در شرق و غرب این کشور فعالیت می‌کنند که سازمان ملل دولت غرب در طرابلس به ریاست فایز السراج را به رسمیت شناخته است.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه کشورها حامی ارتش حفتر مستقر در شرق لیبی هستند و کشورهایی مانند ترکیه و قطر و ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا از دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس پایتخت این کشور حمایت می‌کنند.

اوضاع در لیبی از فروردین سال ۹۸ همزمان با دستور ژنرال حفتر به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، بحرانی شد و این بحران همچنان ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام
captcha