امکان برگزاری جلسات علنی مجلس وجود نداشت / برای عادی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی نباید عجله کرد
کد خبر: 3889198
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
سهیلا جلودارزاده:

امکان برگزاری جلسات علنی مجلس وجود نداشت / برای عادی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی نباید عجله کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تقدیر از تلاش و زحمات دولت در مقابله با کرونا، گفت: درباره فعال کردن حوزه اقتصاد برای عادی شدن وضعیت کشور نباید عجله کرد، بلکه باید حقیقت مسئله را فهمید.

سهیلا جلودارزاده

سهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ارزیابی خود از عملکرد دولت در مدیریت و کنترل ویروس کرونا گفت: با توجه به شرایط سیاسی و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران عملکرد دولت خوب بوده و زحمات زیادی کشیده شده، اما از جهت تصمیم‌گیری قاطع و در راستای منافع مردم، دولت با تأخیر و کندی در قبال مدیریت کرونا عمل کرد و نتوانست سریع ابعاد مسئله را تشخیص و اقدامات مناسب را در وقت مقتضی انجام دهد.


بیشتر بخوانید:


وی اظهار کرد: در واقع دولت می‌توانست اقدامات پیشگیرانه و کنترلی را که پس از هفته‌ها انجام داد زودتر انجام دهد. الان هم دولت باید مراقب باشد که تحت تأثیر برخی فضاسازی‌ها که ممکن است به لحاظ سیاسی و اقتصادی برای دولت مشکلاتی ایجاد کند قرار نگیرد.

جان و سلامت مردم، اولویت اصلی دولت

جلودارزاده تأکید کرد: امروز سلامت و جان مردم کشورمان که ذی‌حق اصلی هستند از هر مسئله و اولویت دیگری مهم‌تر است و دولت نباید تحت تأثیر هیچ فشاری قرار گیرد و از اینکه موقعیتش تضعیف شود هراسی نداشته باشد. این خداست که عزت و ذلت را به انسان‌ها می‌دهد و اوست که موقعیت‌ها را ایجاد می‌کند و همانطور که امروز چشمه‌هایی از قدرت خود را نشان می‌دهد هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند در مقابل خواست خداوند مقاومت کند و شایسته است که دولت تصمیمات خود را فقط با در نظر گرفتن مصالح مردم اتخاذ کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: اگر دولت این مسئله را مدنظر قرار دهد به خوبی و با موفقیت از این مرحله عبور خواهیم کرد اما اگر برای خود شریکی غیر خدا بگیرد و به حرف شرکا توجه کند، نه می‌تواند آنها را راضی نگه دارد و نه می‌تواند مصالح مردم را حفظ کند.

دولت برای فعال کردن حوزه اقتصاد عجله نکند

جلودارزاده درباره برنامه دولت برای فعال‌سازی اقتصاد، همزمان با حفظ سلامت جامعه و امکان عملی این موضوع گفت: واقعاً باید به نشانه‌های خدا توجه کرد. در سال‌های پیش کشور دچار مشکل کم‌آبی بود اما خداوند باران فراوانی را برای کشور مقرر کرد که اگر ما عملکرد خوبی داشتیم می‌توانستیم از آسیب‌ها و بلاهای آن باران و سیل بکاهیم. اما همین باران فراوان تا حد زیادی کابوس بی‌آبی را برای کشور برطرف کرد.

وی اظهار کرد: درباره فعال کردن حوزه اقتصاد برای عادی کردن وضعیت کشور نباید عجله کرد، بلکه باید حقیقت مسئله را فهم کرد زیرا محاسبات خداوند براساس حقایق است نه براساس‌ آمار‌هایی که ارائه می‌شود.

عضو فراکسیون اجتماعی مجلس ابراز کرد: باید به مردم حقیقت را گفت و شرایط را برای آنها تشریح کرد. اگر از روز اول حقایق این ویروس مانند امروز به مردم گفته می‌شد مردم می‌پذیرفتند و در خانه می‌ماندند. مهم‌ترین مسئله این است که دولت در تصمیمات خود رضای خدا را بر رضای همه ترجیح دهد و وظیفه خود را که حفظ سلامت و جان مردم است انجام دهد. اگر حتی یک نفر از اعضای جامعه به خاطر شرک ما و تصمیم عجولانه و بدون در نظر گرفتن رضای خدا جان خود را از دست دهد انگار همه جامعه را کشته‌ایم.

جلودارزاده درباره برخی نقدها به تعطیلی مجلس و عدم نظارت نمایندگان به تصمیمات دولت در مقابله با کرونا گفت: واقعاً امکان برگزاری جلسات علنی مجلس وجود نداشت، چون به نمایندگان حتی هشداری درباره شیوع کرونا داده نشده بود و به همین خاطر برخی از نمایندگان به دلیل حضور در تجمعات فراوان پیش از انتخابات به این ویروس مبتلا شدند. البته مجلس در این بین بیکار نماند و یکی از اقداماتش تصویب پیشنهاد بیمه بیکاری در جلسه غیرحضوری کمیسیون ویژه بود. از طرفی نمایندگان حوزه‌های مختلف تلاش و پیگیری زیادی برای گرفتن دستگاه‌ها و ملزومات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مردم انجام دادند.

وی ابراز کرد: تا موقعی که سلامت مجلس تأمین نشود، هم جان کارکنان مجلس و هم جان نمایندگان در خطر است، زیرا سطح آلودگی و ابتلای اعضای مجلس بسیار بالا بود و بسیاری از نمایندگان مبتلا خود را قرنطینه خانگی و سعی کردند تخت بیمارستان‌ها در اختیار مردم باشد. از این منظر نمی‌توان گفت که امکان برگزاری جلسات علنی مجلس فراهم بود. 

انتهای پیام
captcha