نژادپرستی رژیم صهیونیستی باید متوقف شود
کد خبر: 3889600
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مرکز حقوق بشری فلسطین:

نژادپرستی رژیم صهیونیستی باید متوقف شود

مرکز حمایت از حقوق بشر فلسطین امروز دوشنبه، ۱۸ فروردین، خواستار پایان بخشیدن به سیاست‌های آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در نوار غزه برای مقابله با کرونا شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، مرکز حمایت از حقوق بشر فلسطین از شخصیت‌ها و ارگان‌های بین‌المللی خواست که مقامات رژیم صهیونیستی را برای توقف سیاست نژادپرستانه علیه نوار غزه تحت فشار قرار دهند.

این سازمان در نامه‌ای خطاب به شخصیت‌ها و ارگان‌های بین‌المللی تأکید کرد: مقامات رژیم اشغالگر همچنان از مسئولیت‌های خود كه باید طبق مقررات حقوق بشردوستانه بین‌المللی در قبال سرزمین‌های اشغالی فلسطین اجرا کنند، چشم پوشی می‌کنند.

این سازمان افزود: اظهارات «نفتالی بنت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، که ارائه کمک به نوار غزه برای مقابله با ویروس کرونا و نیز آزادی برخی اسرا را به پس‌گیری جنازه دو نظامی مفقود در غزه منوط دانسته، عملی غیر انسانی و غیر اخلاقی است.

این سازمان گفت: این اظهارات نژادپرستانه زندگی ۲ میلیون شهروند فلسطینی را که در شرایط سخت در نتیجه محاصره غیر قابل توجیه صهیونیست‌ها به‌سر می‌برند، تهدید می‌کند.

سازمان مذكور در پیام خود اعمال فشار بر مقامات رژیم اشغالگر برای اجرای تعهدات خود در رابطه با اقدامات پزشکی لازم جهت مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا در مناطق اشغالی فلسطین به‌خصوص در نوار غزه را خواستار شد.

این سازمان در ادامه خواستار صدور قطعنامه بین‌المللی برای برداشت محاصره غزه و توقف سیاست نژادپرستی و پیوند موضوعات بشردوستانه به موضوعات دیگر در فلسطین شد.

انتهای پیام
captcha