کتابی درباره فرزندآوری منتشر شد
کد خبر: 3889794
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

کتابی درباره فرزندآوری منتشر شد

کتاب «کاهش جمعیت، فاجعه تقلیل ازدواج و تحدید نسل» با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری به همت مؤسسه قدر ولایت منتشر شد.

کتابی درباره فرزندآوری منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه قدر ولایت؛ رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی از مرداد ماه سال ۹۱ به طور رسمی «توقف سیاست تحدید نسل و اتخاذ سیاست افزایش جمعیت» را اعلام کردند و از آن تاریخ تا سوم فروردین‌‌ماه سال جاری در حدود ۲۰ دیدار، در این زمینه صحبت کرده‌اند. ایشان با طرح عناوینی، چون «تکثیر نسل»، «تکثیر اولاد»، «فرزندآوری بیشتر»، «باروری بیشتر»، «افزایش نسل جوان» و «موالید» بر ضرورت جلوگیری از «پیر شدن جمعیت» تأکید و اصرار کرده و «جمعیت جوان» کشور و حفظ آن را از ابزار‌های «قدرت»، «اقتدار ملی» و «پیشرفت» دانسته‌اند. معظم‌له ۳۰ اردیبهشت ۹۳ با ابلاغ «سیاست‌های کلی جمعیت» به طور روشن، نگاه بلند مدت و چشم‌انداز سیاست افزایش جمعیت و بنیان‌های آن را مشخص فرمودند.

کتاب «کاهش جمعیت، فاجعه تقلیل ازدواج و تحدید نسل» در دو بخش و ۸ فصل به تبیین و تشریح مسائل پرداخته است که عبارت‌اند از: ضرورت و اهمیت و آثار و منافع و کارکرد‌های ازدواج و تشکیل خانواده، اصول ازدواج به سبک اسلامی، جمعیت و نقش آن در مشارکت عمومی و تقویت اقتدار ملی، تحولات تاریخی جمعیت ایران از دوران باستان تا پایان عصر قاجاریه، تحولات جمعیتی در دوره پهلوی اول و دوم، تلاش کانون‌های استعماری برای کاهش باروری و عقیم‌سازی در ایران، تحولات جمعیتی در دوره استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه جمعیتی رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران.

در بخشی از مقدمه این کتاب که به قلم علی معصومی تدوین و تألیف شده است، می‌خوانیم: «متأسفانه دولتمردان، آن چنان که باید هشدار‌های رهبری را جدی نگرفته‌اند و سیاست‌های لازم و اهتمام جدی به این مسئله دیده نمی‌شود. اما ملت بزرگ ایران و بخصوص آن‌ها که معتقد به نظام ولایی جمهوری اسلامی هستند، بایستی به وظایف خود، فارغ از مسئولین، بیاندیشند و از خدای رازق و رزّاق غافل نشوند.»

این کتاب در ۳۶۴ صفحه در قطع رقعی با قیمت ۱۵ هزار تومان توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شده است و مطالعه دو کتاب «ازدواج موفق» و «خانواده موفق»به قلم سیدعظیم قوام از انتشارات همین مؤسسه نیز به جوانان توصیه می‌شود.

انتهای پیام
captcha