فیلم | چامسکی: اروپا به اجبار تابع تحریم‌های آمریکاست
کد خبر: 3889846
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

فیلم | چامسکی: اروپا به اجبار تابع تحریم‌های آمریکاست

نوآم چامسکی، اندیشمند و نظریه‌پرداز مطرح آمریکایی، می‌گوید: اروپا شاید از تحریم ایران نفرت داشته باشد، اما مجبور است از اربابش (آمریکا) تبعیت کند.

به گزارش ایکنا، نوآم چامسکی، اندیشمند، فیلسوف، زبان‌شناس و نظریه‌پرداز مطرح آمریکایی، در ویدئویی، که از خود منتشر کرده است، می‌گوید: امروز فکر اینکه سرنوشت آمریکا و جهان به دست یک لوده جامعه‌ستیز (دونالد ترامپ) افتاده شوکه‌کننده است.

وی افزود: ویروس کرونا به اندازه کافی خطرناک است، اما وحشت بسیار بزرگ‌تری در حال نزدیک‌ شدن است و آن اینکه ما به سمت یک فاجعه داریم می‌دویم که از هر چیزی که در تاریخ بشر بد‌تر است و در چنین شرایطی دونالد ترامپ و نوچه‌هایش جلودارند و با سرعت به ته چاه می‌روند.

چامسکی تأکید کرد: در واقع دو تهدید سهمگین مقابل ماست، یکی تهدید فزاینده جنگ هسته‌ای که ما با نابود کردن بقایای معاهده کنترل سلاح در حال تشدید آن هستیم و دیگری تهدید فزاینده گرمایش جهانی است. می‌توان آنها را کنترل کرد، اما وقت زیادی نداریم.

این نظریه‌پرداز آمریکایی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همراهی غرب با آن، تصریح کرد: زمانی که ایالات متحده تحریم می‌کند و آدم می‌کشد، یعنی تحریم‌ها نابودکننده است. آمریکا تنها کشوری است که چنین کاری انجام می‌دهد و دیگران مجبورند تبعیت کنند.

وی گفت: اروپا شاید از تحریم ایران نفرت داشته باشد، اما مجبور است از اربابش(آمریکا) تبعیت کند؛ چراکه می‌ترسد از نظام مالی بین‌المللی بیرون انداخته شود. نتیجه تصمیم اروپا این است که زیردست اربابش واشنگتن باشد و کشورهای دیگر هم اصلاً هیچ انتخابی ندارند.

 
انتهای پیام
captcha