آموزش اینترنتی قرآن در غزه
کد خبر: 3890092
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

آموزش اینترنتی قرآن در غزه

علی‌رغم بسته بودن مساجد در نوار غزه به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آموزش قرآن از طریق شبکه‌های اجتماعی در این منطقه ادامه دارد.

آموزش اینترنتی قرآن در غزه

به گزارش ایکنا به نقل از المركز الفلسطيني للإعلام، «خالد ابوشاویش»، معلم حفظ قرآن مرکز ابوذرالغفاری در منطقه الامل، واقع در غرب استان خان یونس، برخلاف همیشه در برابر تلفن همراه خود نشسته تا تدریس حفظ قرآن و گوش دادن به تلاوت شاگردانش را آغاز کند. این اقدام در شرایطی که وزارت اوقاف به منظور حفظ جان مردم در برابر شیوع ویروس کرونا مساجد را تعطیل کرده، مورد استقبال حافظان قرآن کریم قرار گرفته است.

اقدامی که در سایه آن ده‌ها تن از حافظان کتاب خدا توانسته‌اند با استفاده از برگزاری کلاس به صورت اینترنتی کار حفظ خود را ادامه دهند. ابوشاویش در این باره می‌گوید: فکر حفظ الکترونیک قرآن کریم بعد از بسته شدن مساجد و عدم امکان ارتباط مستقیم با قرآن‌آموزان و با توجه به لزوم اجرای قوانین پیشگیرانه‌ای، که از طرف حکومت تعیین شده است، شکل گرفت. با توجه به اینکه وقفه در حفظ قرآن آثار بدی بر قرآن‌آموزان و مسیر آموزش قرآن دارد، دارالقرآن کریم و اساتید حفظ به فکر ابزارهای جایگزین افتادند.
 
ابوشاویش با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی مانند مسنجر و واتس‌اپ از بارزترین ابزارهایی  است که اساتید برای ارتباط با شاگردان خود استفاده می‌کنند، تصریح می‌کند: برخی قرآن‌آموزان به دلیل عدم دسترسی به اینترنت یا نداشتن تلفن‌های اندروید، امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند که با تماس تلفنی با آنها ارتباط برقرار می‌شود.

عبدالکریم صافی، قرآن‌آموز یازده ساله مرکز ابوذر غفاری، در این باره می‌گوید: این اقدامی بسیار مناسب است زیرا علی‌رغم اینکه امکان حضور در مساجد وجود ندارد، می‌توانم مستقیم با استاد خود ارتباط برقرار کنم و او به آیاتی که من حفظ کرده‌ام گوش دهد.

بلال زاهر اسماعیل، سرپرست دارالقرآن کریم در استان خان یونس، ابراز می‌کند: بعد از بسته شدن مساجد به دلیل شیوع کرونا، فعالیت‎های حفظ قرآن در مساجد متوقف و لزوم استفاده از روشی جایگزین مطرح شد.بهترین راه برای حل این مشکل را بررسی کردیم و به فکر حفظ الکترونیک قرآن کریم افتادیم.

وی به برخی مشکلات مانند اینترنت نداشتن برخی قرآن‌آموزان اشاره می‌کند و می‌گوید: در این شرایط قرآن‌آموز از خود به هنگام تلاوت فیلم می‌گیرد و قطعه ویدیوئی را برای استادش ارسال می‌کند تا تلاوت او را ارزیابی کند.
 
انتهای پیام
captcha