همدلی مؤمنانه، مستمر و آبرومند باشد
کد خبر: 3891600
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

همدلی مؤمنانه، مستمر و آبرومند باشد

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: همدلی و کمک مؤمنانه باید هوشمندانه، مستمر و آبرومندانه باشد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بیشتر از مردم به انجام این وظیفه اهتمام داشته باشند.

مسئولان وظیفه سنگین‌تری برای همراهی و همدلی با نیازمندان دارند

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره رزمایش کشوری همدلی و کمک مؤمنانه به فقرا و نیازمندان، اظهار کرد: اصل تعاون، همکاری، همدلی و همراهی و به تعبیر اسلامی، مواسات یعنی در غم و شادی دیگران شریک بودن، از اصول اساسی قرآن کریم و منطق اولیای دین و اهل‌بیت(ع) است که در شرایط فعلی، نیاز بیشتری به آن احساس می‌شود.

وی افزود: راه‌های مختلفی برای این همدلی و همراهی وجود دارد. برخی ممکن است بیمار باشند و لازم باشد که امکانات درمانی برایشان فراهم شود. خوشبختانه متصدیان بهداشت و درمان این روزها خوب به میدان آمده و خیلی خوب رفتار کرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: از نظر اقتصادی، کسانی هستند که کسب‌وکارشان از رونق افتاده، دستشان خالی است و بدهکارند، که باید با آنها مدارا شود. در بخش مسکن و اجاره خانه و نیز تامین ارزاق و نیازمندی‌های غذایی، خیلی‌ها همراهی خود را اعلام کرده‌اند. در واقع این همدلی و همراهی در بخش‌ها و جنبه‌های مختلف می‌تواند اتفاق بیفتد، اما باید هوشمندانه، مستمر و آبرومندانه باشد.

حجت‌الاسلام گرجی با بیان اینکه کمک و همدلی وظیفه‌ای استحبابی و پسندیده برای افراد محسوب می‌شود، گفت: اگر عده‌ای در این کار کوتاهی کنند، نمی‌توان گفت مجرم یا خطاکارند، بلکه غفلت کرده‌اند و کسانی که این وظیفه را انجام داده‌اند، هم نزد پروردگار عالم ماجورند و هم روحیه وحدت و محبت ملی و اسلامی را در جامعه ترویج کرده‌اند. در این رابطه، بار سنگین مسئولیت بر دوش مدیران و دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که سال‌ها برای آنها برنامه‌ریزی شده است تا در چنین روزهایی به داد مردم برسند، بنابراین آنها باید اهتمام بیشتری به انجام این وظیفه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha