واکنش کمیته پیگیری وضعیت امام موسی صدر به اظهارات احمد جبرئیل
کد خبر: 3891946
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

واکنش کمیته پیگیری وضعیت امام موسی صدر به اظهارات احمد جبرئیل

کمیته رسمی پیگیری وضعیت امام موسی صدر در واکنش به اظهارات اخیر احمد جبرئیل، یکی از شخصیت‌های جبهه مردمی آزادسازی فلسطین درباره امام موسی صدر، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایکنا؛ کمیته رسمی پیگیری وضعیت امام موسی صدر روز سه‌شنبه، ۱۵ آوریل برابر با ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ در واکنش به اظهارات اخیر احمد جبرئیل، یکی از شخصیت‌های جبهه مردمی آزادسازی فلسطین درباره امام موسی صدر بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن بیانیه این بیانیه آمده است: احمد جبرئیل از طریق یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای و با تحلیل‌های شخصی خود تلاش کرد افکار عمومی را فریب دهد و معمر قذافی را از جنایت ربایش امام صدر و دو برادر عزیزش تبرئه کند.

اظهارات احمد جبرئیل برخلاف موارد زیر است:

ـ آنچه تحقیقات دستگاه قضایی لبنان، لیبی و ایتالیا مبنی بر مسئولیت معمر قذافی و رژیمش در جنایت ناپدید‌شدن امام و یارانش اثبات کرده است.

ـ آنچه خود معمر قذافی به آن اعتراف کرده است.

ـ اظهارات علنی سران سابق و فعلی لیبی و شخصیت‌های طرفدار یا مخالف قذافی مبنی بر اینکه خود قذافی دستور ربایش امام و یارانش را صادر کرده است.

ـ  اظهارات ۱۰ صفحه‌ای هانیبال قذافی (پسر چهارم معمر قذافی) در برابر زاهر حماده، قاضی تحقیق دادگاه لبنان.

  ـ آنچه عقل، منطق، حق و حقیقت حکم می‌کند.

اما عجیب اینکه جبرئیل ادعا می‌کند که قذافی به امام موسی صدر کمک مالی می‌کرد! علی رغم اینکه امام کسی نیست که برای عدم دریافت کمک‌های مالی مشکوک نیاز به شهادت داشته باشد، اما باید به اطلاع برسانیم که نزدیکان قذافی و یارانش در تحقیقات قضایی لبنان به قطع یقین گفته‌اند که امام صدر با معمر قذافی اختلاف شدیدی داشت و از او هیچ پولی دریافت نکرده است.

اما عجیب‌تر اینکه جبرئیل نظریه‌ای را مطرح کرده است که نه ما ونه هیچ فرد دیگری روی کره زمین از آن اطلاعی نداشتیم و آن هم این است که امام با معمر قذافی هیچ گونه اختلاف سیاسی نداشته است. این درحالی‌ است که  مرحوم هواری بومدین، رئیس‌جمهور وقت الجزائر، برای دیدار امام صدر با  قذافی -بنابر توصیه خودش-  پادرمیانی کرد تا معمر قذافی را از حمایت مالی مزدوران بازدارد.

انتهای پیام
captcha