جهش تولید جبران‌کننده آسیب‌های ناشی از رکود اقتصادی است
کد خبر: 3892441
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

جهش تولید جبران‌کننده آسیب‌های ناشی از رکود اقتصادی است

استادیار گروه معارف دانشگاه بوعلی سینا همدان بابیان اینکه اکنون مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به‌گونه‌ای دامن‌گیر تمام کشورهای جهان شده و تنها مختص کشور ما نیست، افزود: برخی بر این باورند رکود اقتصادی با توجه به سِیر درمانی و مبارزه با ویروس کرونا، نسبت به سال‌های گذشته اثرگذار نخواهد بود به همین جهت مقام معظم رهبری برای پیشگیری از این رکود و آثار و تبعاتی که این موضوع بر جامعه خواهد داشت شعار جهش تولید را برگزیدند تا بتواند جبران‌کننده آسیب‌ها باشد.

جهش تولید جبران‌کننده آسیب‌های ناشی از رکود اقتصادی استاکبر عروتی استادیار گروه معارف و معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: شعارهای سال که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند بامطالعه و بررسی دقیق و همه‌جانبه مسائل کشور است که باهدف کارگشایی برگزیده می‌شوند.

وی ادامه داد: درواقع نقاط آسیب‌پذیر جامعه توسط ایشان به‌طور حکیمانه بررسی می‌شود در همین راستا امسال سال جهش تولید انتخاب شد.

عروتی با اشاره بر اینکه سال جهش تولید بر اساس حکمت‌ها و نام‌گذاری سال‌های گذشته انجام‌شده است، بیان کرد: امسال با توجه به ویروس کرونا وضعیت خاصی در کشور ایجاد شد و کشور ما با توجه به تحریم‌های اقتصادی که از سوی نظام استکباری تحمیل‌شده است می‌توانند آسیب‌پذیرتر و شکننده‌تر باشد.

جهش تولید کشور را در برابر تهاجمات ظالمانه واکسینه می‌کند

وی بابیان اینکه اکنون تمام کشورهای جهان به‌گونه‌ای مشکلات اقتصادی کرونا را خواهند داشت و تنها دامن‌گیر کشور ما نیست، افزود: برخی بر این باورند رکود اقتصادی با توجه به سِیر درمانی و مبارزه با ویروس کرونا، نسبت به سال‌های گذشته اثرگذار نخواهد بود به همین جهت مقام معظم رهبری برای پیشگیری از این رکود و آثار و تبعاتی که این موضوع بر جامعه خواهد داشت شعار جهش تولید را برگزیدند تا بتواند جبران‌کننده آسیب‌ها باشد.

عروتی یادآور شد: از طرف دیگر بحث تحریم‌های اقتصادی است، چراکه یکی از نقاط آسیب‌پذیر کشور ما اقتصاد است که اگر بخواهیم از هویت و استقلال خود دفاع کنیم باید در برابر دشمن بایستیم و شعار جهش تولید خود یک ایستادگی است.

جهش تولید، پویایی اقتصادی و رفاهی برای هم‌وطنان ما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود کشور در برابر تهاجمات ظالمانه واکسینه شود.


استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان خاطرنشان کرد: همین جهش تولید، پویایی اقتصادی و رفاهی برای هم‌وطنان ما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود کشور در برابر تهاجمات ظالمانه واکسینه شود.

افزایش وجدان‌کاری و کار مفید؛ راهکاری برای تحقق شعار سال

وی با اشاره به وظیفه مردم و مسئولین در این شرایط و محقق شدن جهش تولید، بیان کرد: بر اساس مطالعات پژوهش مجلس میزان کار مفید در کشور ما پایین است و آمار خوشایندی نیست و میانگین کار مفید در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر پایین است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم در راستای جهش تولید بالا بردن میانگین کار مفید و افزایش وجدان کاری است.

آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جهش تولید شناسایی شود

عروتی گفت: مسئولین نیز وظیفه‌دارند آسیب‌شناسی دقیقی در مورد جایگاه تولید داشته باشند همچنین با مطالعه موفقیت‌های کشورهای دیگر که هم پای کشور ایران بودند و اکنون رشد خوب و قابل‌توجهی داشته‌اند، می‌توان به این مهم دست یافت، با بررسی علل موفقیت کشورهای دیگر و استفاده از تجربیات و مکانیسم‌های آن‌ها می‌توان تولید را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همچنین گفت: بایستی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جهش تولید شناسایی شود و با بررسی آسیب‌ها و برطرف کردن آن‌ها بستر مناسب را برای جهش تولید ایجاد کرد.

وی در پایان عنوان کرد: تا زمانی که وحدت و همدلی ایجاد نشود جهش تولید هم اتفاق نمی‌افتد، چراکه همگی ما همچون چرخ‌دنده‌های ساعت هستیم اگر همگان در کنار یکدیگر باشیم می‌توانیم به جلو حرکت کنیم و جهش تولید وقتی اتفاق می‌افتد که تمام قوا هم‌راستا و هم‌جهت باهم افزایی بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha