حماس اسامی اسرای فلسطینی را خواستار شد
کد خبر: 3892497
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

حماس اسامی اسرای فلسطینی را خواستار شد

رئیس کمیته امور اسرای فلسطین اعلام کرد که حماس از رژیم صهیونیستی خواسته تا لیست مربوط به اسامی اسرای داخل زندان‌های اسرائیلی را ارائه کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سمانیوز، «قدری ابوبکر»، رئیس کمیته امور اسرای فلسطین در یک نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت که در حال حاضر ۵۰۰۰ اسیر فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند.

رئیس کمیته امور اسرای فلسطین مشکل بزرگ در مبارزه با ویروس کرونا را حضور پرتعداد اسرا در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: 8 تا 10 اسیر در داخل یک سلول کوچک زندانی هستند.

ابوبکر تصریح کرد: از سازمان‌های بین‌المللی درخواست شده تا از رژیم صهیونیستی بخواهد بازداشتی‌های فلسطینی به خصوص افراد بیمار و مسن و کودک را آزاد کند، اما رژیم تاکنون به این درخواست‌ها پاسخی نداده است.

وی گفت که در پی این درخواست‌ها و فشارها، رژیم صهیونیستی اخیراً اقدام به توزیع ماسک در بین اسرای فلسطینی و ضدعفونی سلول‌های زندان‌های خود کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز در بیانیه‌ای به مناسبت روز اسیر اعلام کرد که این جنبش همه تلاش خود برای آزادی اسرای فلسطینی را به کار خواهد گرفت.

انجمن اسرای فلسطین به مناسبت روز اسرای فلسطینی در تاریخ ۱۷ آوریل(29 فروردین) گفت که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است و در حال حاضر ۵۰۰۰ فلسطینی در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند.

انتهای پیام
captcha