ابراز نگرانی حماس درباره فلسطینی‌های بازداشتی در عربستان
کد خبر: 3892547
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

ابراز نگرانی حماس درباره فلسطینی‌های بازداشتی در عربستان

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره اخبار منتشر شده در گزارش دیدبان حقوق بشر در ارتباط با فلسطینیان در بند عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی حماس درباره فلسطینی‌های بازداشتی در عربستان سعودیبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطینی(صفا)، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس، بار دیگر از مقامات سعودی خواست که با توجه به خطر همه‌گیری ویروس کرونا، بازداشت‌شدگان فلسطینی به‌ ویژه افراد مسن و بیمار را آزاد کند.

سازمان دیدبان حقوق بشر روز گذشته، 30 فروردین، با انتشار گزارشی از محاکمه‎های جمعی برای ده‌ها فلسطینی و اردنی خبر داد و در مورد انجام تخلفاتی در اجرای قانون در ارتباط با این افراد ابراز نگرانی کرد.

این سازمان حقوقی تأکید کرده است: سخنان خانواده‌های برخی از بازداشت‌شدگان گواه آن است که آنها در روند بازجویی‌ها مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

جنبش حماس پیش از این از بازداشت ده‌ها تن از فلسطینیان مقیم عربستان سعودی از جمله یکی از فرماندهان ارشد خبر داد.

این جنبش با اعلام این خبر که دستگاه امنیتی عربستان محمد صالح الخضری را که سه سال مقیم جده بوده بازداشت کرده است، این اقدام را عجیب و قبیح خواند.

براساس این گزارش، الخضری در طول دو دهه مسئولیت ارتباط با عربستان را برعهده داشته است. همچنین، حماس تاکنون در بیانیه‌های متعددی از عربستان سعودی خواسته است که با توجه به انتشار ویروس کرونا بازداشت‌شدگان فلسطینی را آزاد کند.

انتهای پیام
captcha