بازتاب حکم رهبری درباره روزه و کرونا در بوسنی + عکس
کد خبر: 3892709
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

بازتاب حکم رهبری درباره روزه و کرونا در بوسنی + عکس

سایت خبری «بوسنیا تایمز» بوسنی و هرزگوین در خبری حکم رهبر انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) را درباره روزه‌داری در ماه رمضان در شرایط شیوع کرونا منتشر کرد.

به گزارش ایکنا از سارایوو، این حکم دیروز، 30 فروردین‌ماه، از سوی رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای (مد ظله العالی)، اعلام شد و بوسنیا تایمز اقدام به انتشار آن کرد.

بوسنیا تایمز از سوی «نجات لاتیچ»، از خبرنگاران مسلمان و نویسندگان معروف بوسنیایی اداره می‌شود. وی کتاب چند جلدی خاطرات مرحوم «علی عزت بگوویچ» رهبر فقید مسلمانان بوسنی و از سیاستمداران این کشور را در کارنامه دارد.

«جمال‌الدین لاتیچ»، برادر نجات لاتیج، نیز نویسنده، شاعر و ادیب معروف بوسنیایی و استاد علوم قرآنی دانشکده الهیات سارایوو است و متن سرود ملی اول بوسنی پس از استقلال نوشته اوست.

در حکم رهبر انقلاب درباره حکم روزه در زمان شیوع کرونا آمده است: «روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست، مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب ایجاد بیماری و یا تشدید بیماری و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می‌شود. در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.

بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت می‌کند. بنابراین اگر فردی نسبت به امور یاد شده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.»

بازتاب حکم رهبری درباره روزه و کرونا در بوسنی + عکس

انتهای پیام
captcha