10 پیشنهاد الازهر برای بهره‌مندی از رمضان در روزهای قرنطینه
کد خبر: 3892868
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

10 پیشنهاد الازهر برای بهره‌مندی از رمضان در روزهای قرنطینه

مرکز جهانی فتوای اینترنتی الازهر 10 توصیه را برای مغتنم ‌شمردن ماه رمضان در شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبارالیوم، مرکز جهانی فتوای اینترنتی الازهر در بیانیه‌ای 10 پیشنهاد را برای غنیمت‌ شمردن ماه رمضان منتشر کرد که بدین شرح است:

ـ هر دقیقه از ماه رمضان را صرف عبادت کنید و لحظه‌ای از آن را برای تفریح و سرگرمی تلف نکنید، زیرا اجر الهى برای کسانی است که زمان را برای عبادت غنیمت می‌شمرند.

ـ ماه رمضان ماه قرآن است. بنابراین با خانواده خود مدام قرآن بخوانید و از خواندن آن خسته نشوید.

ـ نمازهای پنج‌گانه را به وقت و با خانواده به جماعت بخوانید؛ به نحوی که فرزندان پسر در صف اول قرار بگیرند و همسر و دخترانتان پشت سر مردان در صف دوم باشند تا پاداش نماز جماعت به شما برسد.

ـ پس از نماز صبح در سجاده خود بنشینید و خداوند را تا طلوع آفتاب ذکر و سپس دو رکعت نماز بخوانید. انشاالله همانطور که پیامبر اکرم(ص) بشارت داده پاداش حج و عمره برایتان نوشته می‌شود.

ـ با خانواده خود برای خوردن افطار و سحری گرد هم آیید؛ زیرا این سنت پیامبر(ص) است و آن حضرت فرمود: «با هم غذا بخورید و نام‌ خداى را بر زبان‌ آرید تا موجب‌ برکت‌ براى‌ شما بشود.»

ـ نماز تراویح (از نمازهای اهل سنت در رمضان) را همراه با خانواده و جماعت بخوانید و سه رکعت نماز بخوانید و پس از آخرین رکعت دعا کنید؛ به نحوی که نمازگزاران پشت سر شما دعا را بشنوند و همراهی کنند.

ـ هر روز یک روزه‌دار را افطاری دهيد و سخاوت و یاری‌رساندن به فقرا را فراموش نکنید. پیامبر(ص) فرمودند: «کسی که یک روزه‌دار را افطاری دهد، پاداشی به اندازه روزه‌دار نصیبش می‌شود.»

ـ خداوند را در هنگام روزه بیشتر یاد کرده و ذکر بگویید، زیرا یکی از سه نفری که پیامبر فرمود دعای آنها مستجاب می‌شود، شخص روزه‌دار است.

ـ از اینکه برای انجام طاعات و عبادات ماه رمضان (به دلیل کرونا) به مساجد نمی‌روید غمگین نشوید؛ زیرا عبادت با تعطیلی مساجد، متوقف نمی‌شود، بلکه پاداش کامل به شما می‌رسد، زیرا پیامبر(ص) فرمود: «ھرگاه بنده‌ای، بیمار یا مسافر باشد (و نتواند اعمال عبادی معمول را انجام دھد) پاداش اعمالی را که در زمان سلامتی و عدم مسافرت، انجام می‌داده است، به او می‌رسد.»

ـ دستورالعملهای پیشگیری از ویروس کرونا را نقض نکنید و بدانید همانگونه که بازسازی مساجد در شرایط عادی پاداش و اجر الهی دارد، در شرایط کنونی نیز رعایت قوانین مبنی بر تعطیلی مساجد و تعلیق تجمعات پاداش دارد.

انتهای پیام
captcha