تمدید تعطیلی مساجد غزه در رمضان
کد خبر: 3893136
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

تمدید تعطیلی مساجد غزه در رمضان

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین از ادامه تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در مساجد در ماه رمضان به دلیل مقابله با ویروس کرونا خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «معا»، «عبدالهادی الأغا»، نماینده وزارت اوقاف فلسطین در غزه، با اعلام تمدید تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در مساجد غزه در ماه رمضان به دلیل کرونا، گفت: البته امام جماعت و مؤذن و تکبیرگو از این مورد مستثنا هستند و می‌توانند به منظور ابقای نماز جماعت، این آیین را با رعایت تدابیر پیشگیرانه در مساجد اجرا کنند.
 
الأغا از شهروندان غزه خواست که نماز خود را در منازل اقامه و خانه‌های خود را تبدیل به مسجد کنند و با عبادت و طاعت خداوند منازل را آباد سازند. همچنین، مردم جز برای رفع نیازهای ضروری منزل را ترک نکنند و از تجمع در اماکن عمومی و بازارها و برگزاری تجمع خودداری کنند.
 
نماینده وزارت اوقاف فلسطین در غزه گفت: اجرای تدابیر پیشگیرانه برای حفظ سلامت شهروندان، از واجبات شرعی است و بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی و حضور در تجمعات مخالفت با شرع محسوب می‌شود و مستوجب مجازات خواهد بود.
 
این مقام فلسطینی با بیان اینکه استقبال از ماه رمضان و ادای واجبات و نوافل به مسلمانان توصیه اکید شده است، گفت: مسلمانان می‌توانند نماز تراویح ماه رمضان را در خانه‌های خود به جا آورند.

انتهای پیام
captcha