برگزاری آنلاین پویش بین‌المللی حفظ هویت فلسطین
کد خبر: 3893179
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

برگزاری آنلاین پویش بین‌المللی حفظ هویت فلسطین

در آستانه هفتاد و دومین سالروز «نکبت» فلسطین، پویش بین‌المللی حفظ هویت فلسطین با مشارکت کنفرانس ملی فلسطینیان مقیم خارج به‌ صورت آنلاین آغاز شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «دنیا الوطن»، این پویش بین‌المللی که به‌ منظور حفظ هویت فلسطین در مقابله با طرح «معامله قرن» ترامپ و از بین بردن مسئله فلسطین آغاز شده است، با عنوان پویش «وابستگی به فلسطین 2020» از طریق سامانه ویدئوکنفرانس «zoom» آغاز شده است.
 
«تامر المسحال»‌، خبرنگار فلسطینی، این پویش را با سرود ملی فلسطین و نمایش فیلم معرفی پویش افتتاح کرد و سپس «یاسر قدوره» هماهنگ‌کننده این پویش بین‌المللی، در سخنانی هدف از آن را، که از سال 2010 تاکنون هرساله اجرا می‌شود، تقویت حس وابستگی به فلسطین و نقش ملت فلسطین در احقاق حق آنها به‌ویژه حق بازگشت توصیف کرد.
 
وی روش‌های شرکت در این پویش را اهتزاز پرچم فلسطین، پوشش لباس فلسطینی، زنده نگه داشتن میراث فلسطین و تنظیم فعالیت‌های گروهی و رسانه‌ای برشمرد.
 
قدوره با اشاره به شرایط شیوع کرونا و لزوم ماندن در منازل و توقف فعالیت‌های گروهی، از کمیته هماهنگی این پویش خواست تا شکل جدیدی برای این اقدام مطرح و همه فلسطینیان را برای همراهی با پویش ترغیب کنند.
 
وی اظهار کرد: برنامه‌های پویش به‌ گونه‌ای تهیه شده است که همه از شبکه‌های اجتماعی به‌ راحتی می‌توانند در آن مشارکت کنند و ایده‌ها و نظریات خود را ارائه دهند.
 
در همین رابطه، «هشام ابو محفوظ»، معاون دبیرکل کنفرانس ملی فلسطینیان مقیم خارج، بیان کرد: این پویش بین‌المللی امسال در آستانه هفتاد و دومین سالگرد روز نکبت برگزار می‌شود و امیدواریم که عنوان «آزادی، بازگشت و شادمانی در سرزمین فلسطین» بر این پویش گذاشته شود.
 
وی با بیان همبستگی با اسرای فلسطینی گفت: ما در این پویش به اسرای فلسطینی اعلام می‌کنیم که «شما تنها نیستید و همه ما با شما هستیم». ما خواستار آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیل در شرایط بحران کرونا هستیم.
 
«انور مخلوف»، مدیر اجرایی فدراسیون فلسطین در شیلی، نیز در رابطه با این پویش گفت: با وجود اینکه اقلیت فلسطینیان مقیم شیلی به زبان عربی صحبت نمی‌کنند، اما هویت فلسطینی خود را حفظ کرده و تک‌تک آنها به فلسطین احساس وابستگی دارند. ما این وابستگی را در سرودهای عربی و فلسطینی و غذاهای فلسطینی مشاهده و احساس می‌کنیم که فلسطین وطن ماست.
 
در همین راستا، اعضای کمیته آماده‌سازی پویش تأکید کردند که برگزاری پویش وابستگی 2020 در بحران کنونی کرونا، دلیل روشنی بر پافشاری ملت فلسطین برای رسیدن به حقوق قانونی خود به‌ ویژه حق بازگشت به فلسطین است.
 
یادآور می‌شود، پویش وابستگی به فلسطین که از سال 2010 در حال برگزاری است، به‌طور معمول تا ماه می هرسال به طول می‌انجامد و ده‌ها مؤسسه و کمیته حامی حقوق فلسطینیان از نقاط مختلف فلسطین و فلسطینیان مقیم خارج در آن مشارکت دارند. هدف این پویش تقویت احساس ملی پناهندگان فلسطینی در نقاط مختلف داخلی و خارجی و فعال‌سازی نقش ملت فلسطین در مقابله با طرح معامله قرن و پایبندی این ملت به حقوق تاریخی خود به‌ ویژه حق بازگشت است.
انتهای پیام
captcha