اردوغان: کرونا فرصتی برای بازگشت ترکیه به جایگاه برتر در جهان است
کد خبر: 3893307
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳

اردوغان: کرونا فرصتی برای بازگشت ترکیه به جایگاه برتر در جهان است

رئیس‌جمهور ترکیه، بحران ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را فرصتی برای بازگشت ترکیه به جایگاه برتر در جهان برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، اردوغان در مورد پیشرفت همه‌گیری کرونا گفت: ترکیه مانند همه کشورهای جهان درگیر مبارزه با ویروس کرونا است.
 
وی افزود: برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم، ترکیه فرصتی برای بازگشت به جایگاه اصلی در بازسازی جهانی یافته است.
 
وی تأکید کرد: ناامیدی که کشورهای توسعه‌یافته را در مواجهه با کرونا رنج می‌دهد، آنها را مجبور می‌کند در انتظارات خود برای آینده بازنگری کنند. وی ادامه داد: آنچه ما را از سایر کشورها جدا می‌کند، این است که ما یک ساختار پزشکی قوی داریم و در زمان مناسب اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
 
وی ادامه داد: این بیماری همه‌گیر که در اصل یک مشکل بهداشتی است، به دلیل عواقب اقتصادی آن به بزرگترین بحران پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.
 
اردوغان خطاب به مردم ترکیه تأکید کرد: لازم است برای وضعیت جدیدی که در جهان، منطقه و کشور ما به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا به وجود آمده، آماده شویم.
 
رئیس‌جمهور ترکیه گفت که شیوع کرونا در این کشور در حال رسیدن به وضعیت ثابت است و اوضاع در این کشور در پایان ماه مبارک رمضان به حالت عادی خود بازخواهد گشت.

این در حالی است که شمار مبتلایان کرونا در این کشور به ۹۰ هزار و ۹۸۰ نفر و شمار قربانیان به دو هزار و ۱۴۰ نفر رسیده است.
انتهای پیام
captcha