از افزایش قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند
کد خبر: 3893489
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
نوآمدهای کرونا در جهان؛

از افزایش قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

آمار قربانیان ویروس کووید ـ 19 در اغلب کشورهای درگیر با این بیماری رو به افزایش است که از آن جمله می‌توان به قرنطینه 500 نفر از کارمندان کاخ ریاست‌جمهوری هند اشاره کرد.

به گزارش ایکنا؛ آمار ابتلا به کرونا طی هر روز رو به افزایش است، به‌طوری که آمار هر کشور طی 24 ساعت از افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان حکایت دارد. جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان برخی از کشورها از نظرتان می‌گذرد؛

کرونا در پاکستان

وزارت بهداشت پاکستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد قربانیان کرونا در این کشور با مرگ 17 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته به 209 نفر رسیده است. تعداد بیماران کرونایی در پاکستان با ابتلای 533 نفر دیگر طی شبانه‌روز اخیر به 9749 نفر افزایش یافت.

از رشد آمار قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

تاکنون 2156 بیمار مبتلا به کرونا در پاکستان بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند. نخستین مورد ابتلا به کرونا در پاکستان، 26 فوریه مشاهده شد. تاکنون 118 هزار و 20 فرد مشکوک به کرونا در این کشور مورد آزمایش قرار گرفتند.

پنجاب به‌ عنوان پرجمعیت‌ترین ایالت پاکستان با 4328 بیمار کرونایی دارای بیشترین آمار بیماران در این کشور است. همچنین کمترین آمار مبتلایان به این بیماری نیز در کشمیر شناسایی شده است. در این منطقه تاکنون 51 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

افزایش قربانیان کرونا در ایتالیا

اداره دفاع مدنی ایتالیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته 534 بیمار مبتلا به ویروس کرونا جان باختند و تعداد کل قربانیان این بیماری به 24 هزار و 648 نفر رسید.

در این اطلاعیه آمده است: با بهبودی 2 هزار و 723 بیمار دیگر، در مجموع 51 هزار و 600 نفر درمان شدند. تعداد کل مبتلایان نیز با احتساب آمار بهبودیافتگان و قربانیان به 183 هزار و 957 نفر افزایش یافته است.

از رشد آمار قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

همچنین تعداد کل آزمایش‌های صورت گرفته نیز به یک میلیون و 450 هزار و 150 مورد رسیده است. از سوی دیگر گیسپو کونته، نخست‌وزیر ایتالیا خطاب به سران اتحادیه اروپا گفت: به نظرم جلسه آینده شورای اروپا در مبارزه با آثار اقتصادی کرونا مهم است. من برای رسیدن به روندی منطقی در این نشست تلاش خواهم کرد.

براساس گزارش‌های اخیر در رسانه‌های ایتالیا، دولت این کشور در نظر دارد برخی تدابیر اتخاذ شده در راستای مقابله با ویروس کرونا را تا قبل از 4 مه کاهش دهد. رایزنی و بررسی‌های مقامات ایتالیا در این راستا ادامه دارد.

اردوغان: محدودیت‌ها تا پایان رمضان تمدید می‌شود

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تأکید بر ادامه تمهیدات اتخاذ شده در راستای مقابله با اپیدمی کرونا اظهار کرد: تمدید محدودیت‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا را تا پایان رمضان ادامه خواهیم داد تا پس از عید فطر به حالت عادی باز گردیم.

وی با اشاره به تبعات اقتصادی ویروس کرونا گفت: شیوع ویروس کرونا، علاوه بر بخش سلامت، بزرگترین بحران اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم نیز به شمار می‌رود.

از رشد آمار قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

اردوغان تأکید کرد: تفاوت ترکیه از سایر کشورها این است که از یک زیرساخت قوی بهداشتی برخوردار هستیم و تدابیر لازم را به ‌موقع اتخاذ کردیم. ترکیه نیز همانند کشورهای جهان، در حال مبارزه قاطعانه با ویروس همه‌گیر کروناست.

با شناسایی 4611 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور، تعداد مبتلایان به 95 هزار و 591 نفر افزایش یافت. همچنین طی روز گذشته 119 بیمار دیگر جان باختند و به این ترتیب تعداد قربانیان به 2259 نفر رسید.

ارسال کمک‌های پزشکی به انگلستان

هواپیمای باری ـ نظامی متعلق به نیروی هوایی سلطنتی انگلستا٬ که در راستای مبارزه با ویروس کرونا و برای دریافت کمک‌های پزشکی به ترکیه آمده بود٬ فرودگاه استانبول را ترک کرد. این هواپیما از منطقه «بریز نورتون» انگلستان برخاسته بود و پس از بارگیری تجهیزات پزشکی در فرودگاه استانبول به کشورش بازگشت.

از رشد آمار قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

انگلستا٬ که یکی از کشورهای اصلی درگیری با ویروس کووید ـ 19 در قاره اروپاست٬ پیش از این نیز دو بار تجهیزات پزشکی از ترکیه دریافت کرده بود. این کمک‌های پزشکی از طریق هواپیمای باری ـ نظامی متعلق به نیروی هوایی ترکیه به انگلستان ارسال شده بود.

109 قربانی در عربستان

وزارت بهداشت عربستان سعودی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با درگذشت 6 نفر دیگر، تعداد قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به 109 نفر افزایش یافت.

در این بیانیه آمده است: با مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای 1147 نفر، تعداد مبتلایان به این ویروس در مجموع به 11 هزار و 631 نفر رسیده است. همچنین تاکنون 1640 نفر بهبود یافتند و از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

از رشد آمار قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

از سوی دیگر عبدالرحمن السديس، رئيس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی پیش از این اعلام کرد که نماز تراویح در مسجدالحرام شهر مکه و مسجدالنبی شهر مدینه بدون حضور مردم اقامه خواهد شد.

همچنین عبدالعزیز آل‌شیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی اعلام کرد که به دلیل ادامه بحران کووید ـ 19 نمازها‌ی تراویح در ماه مبارک رمضان و نماز عید فطر در خانه‌ها اقامه خواهد شد.

افزایش قربانیان در رژیم صهیونیستی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تعداد جان باختگان ویروس کرونا با مرگ 16 نفر دیگر در کشورمان به 197 نفر رسید.

بر این اساس، با شناسایی 47 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در رژیم صهیونیستی، تعداد مبتلایان نیز به 13 هزار و 930 نفر رسیده است. وضعیت سلامت 119 نفر از بیماران کرونایی وخیم گزارش شده است. تاکنون 4353 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

از رشد آمار قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

تمام مدارس این رژیم تعطیل و تجمع افراد هم ممنوع اعلام شده است. بسیاری از مشاغل تجاری به غیر از فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت و بانک‌ها تعطیل شده‌اند. همچنین ورود همه شهروندان خارجی نیز ممنوع شده است.

تعداد قربانیان کرونا در پرو به 484 نفر رسید

وزارت بهداشت پرو طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته 39 بیمار مبتلا به ویروس کرونا جان باختند و تعداد کل قربانیان این بیماری به 484 نفر رسید.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که در 24 ساعت گذشته با ابتلای 1512 مورد جدید٬ آمار مبتلایان به کرونا به 17 هزار و 837 نفر افزایش یافت و 6982 بیمار نیز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

از رشد آمار قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

مارتین ویسکارا، رئیس‌‌جمهور پرو روز گذشته درباره تمدید و یا لغو قرنطینه در این کشور٬ با بیان اینکه هفته جاری در راستای مبارزه با کرونا بسیار مهم است٬ اعلام کرد که به مبارزه با کرونا در کشور ادامه می‌دهیم. ما از ابتدا می‌دانستیم که مبارزه با این ویروس کار ساده‌ای نیست.

نخستین مورد ابتلا به کرونا در پرو در 6 مارس و نخستین مرگ ناشی از این بیماری در 20 مارس امسال رخ داد.

جان دادن 160 نفر در برزیل

وزارت بهداشت برزیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد قربانیان کرونا در این کشور با مرگ 166 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته به 2741 نفر رسیده است.

براساس این بیانیه، تعداد بیماران کرونایی در برزیل نیز با مشاهده علائم این بیماری در 2498 نفر دیگر طی 24 ساعت اخیر، به 43 هزار و 79 نفر افزایش یافته است.

از رشد آمار قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

جمعیت برزیل به حدود 210 میلیون نفر می‌رسد و این کشور در مقایسه با سیار کشورهای آمریکای لاتین از شیوع کرونا بیشتر آسیب دیده است. نخستین مورد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در این قاره در برزیل ثبت شده بود.

تعداد مبتلایان در افغانستان به 1143 نفر رسید

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت سلامت افغانستان گفت: در 24 ساعت گذشته، 51 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور ثبت شده است. از این تعداد، 28 مورد در کابل، 3 مورد در هرات، 2 مورد در غزنی، 4 نمونه در کاپیسا، 6 نمونه در ننگرهار، 3 نمونه در کنر و استان‌های پروان، بامیان، لغمان، پکتیا و فراه، هر کدام یک نمونه مثبت ابتلا به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است.

از رشد آمار قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

با ثبت این موارد جدید، در حال حاضر 1143 نفر در سراسر کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند. وزارت سلامت روز گذشته اعلام کرده بود که تعداد افراد مبتلا به این بیماری به 1092 نفر رسیده و براساس گزارش‌ها تاکنون حدود 40 نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که به دلیل نبود کیت‌های آزمایشگاهی در استان بلخ، این آزمایشگاه از چند روز پیش به این سو فعالیتی نداشته است.

قرنطینه 500 نفر از کارکنان کاخ ریاست‌جمهوری هند

پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش عروس یکی از نظافت‌چیان اقامتگاه رئیس‌جمهور هند که در بخش کارگران این اقامتگاه زندگی می‌کند، زنگ هشدارها در کاخ ریاست جمهوری هند نیز به صدا درآمد، ولی به گفته مقامات این کشور، نه رئیس‌جمهور و نه دستیاران وی نیازی به قرنطینه نخواهند داشت، زیرا با کارگران در ارتباط نبوده‌اند.

از رشد آمار قربانیان کرونا در جهان تا قرنطینه 500 کارمند ریاست جمهوری هند

به خانواده‌های کارگران کاخ ریاست‌جمهوری هند که در 114 آپارتمان در بخش کارکنان کاخ زندگی می‌کنند، گفته شده است که در خانه‌های خود بمانند و هفت عضو خانواده نظافت‌چی یاد شده نیز به قرنطینه منتقل شده‌اند.

تهیه و تنظیم از آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha