پخش زنده نماز تراویح از مسجد شیخ زاید ابوظبی با دو نمازگزار
کد خبر: 3894158
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

پخش زنده نماز تراویح از مسجد شیخ زاید ابوظبی با دو نمازگزار

در پی تعطیلی مساجد امارات، نماز تراویح امسال در مسجد بزرگ شیخ زاید در ابوظبی با حضور دو نمازگزار برگزار و از شبکه‌های محلی پخش زنده می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری دولتی امارات، در پی شیوع کرونا و تصمیم به تعطیلی مساجد امارات، مسجد شیخ زاید ابوظبی، نمازهای تراویح را برای روزه‌داران در خانه به طور زنده پخش می‌کند.

نمازهای تراویح که در شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، هر ساله از طریق کانال‌های تلویزیونی دولتی و ایستگاه‌های رادیویی در سراسر امارات متحده از بزرگترین مسجد این کشور پخش می‌شود.

به دنبال توافق وزارت امور ریاست و اداره کل امور اسلامی و موقوفات امارات، نماز با حضور دو نمازگزار به امامت یک عالم دینی و به نیابت از هزاران روزه‌داری که به طور معمول به این مسجد می‌رفتند، برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی امارات (‌وام)، این دو نمازگزار به طور مرتب مورد آزمایش کرونا قرار می‌گیرند و باید ماسک و دستکش داشته باشند.

مقامات مسئول اعلام کردند که تصمیم برای پخش نماز از این مسجد، برای حفظ فضای معنوی ماه رمضان گرفته شده است.

شورای فتوای امارات متحده عربی، برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹، اقامه نماز در مساجد این کشور را در ماه رمضان ممنوع اعلام کرد.

در ماه رمضان سال گذشته، در روزهای آخر هر هفته در داخل و صحن این مسجد حدود پنجاه هزار نمازگزار شانه به شانه هم نماز می‌خواندند. این مسجد در سه هفته اول ماه رمضان سال گذشته با توزیع ده‌ها هزار وعده افطاری، پذیرای حدود یک میلیون نمازگزار بود.
انتهای پیام
captcha