رقابت 4 قاری در چهارمین شب مسابقات قرآن شبکه الکوثر
کد خبر: 3895057
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

رقابت 4 قاری در چهارمین شب مسابقات قرآن شبکه الکوثر

سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفَازًا» که از جمعه شب (5 اردیبهشت) به مناسبت ماه رمضان، آغاز شده است، شب گذشته با رقابت 4 قاری ادامه یافت.    

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی شبکه «الکوثر»، در این مسابقات که بزرگترین مسابقه قرآنی تلویزیونی در جهان اسلام به شمار می‌رود، قاریان کشورهای مختلف از طریق تلفن یا ارتباط تصویری به صورت مستقیم شرکت می‌کنند و اعضای کمیته داوران به ارزیابی قرائت آنها می‌پردازند.
 
کمیته داوران این مسابقات متشکل از داوران بین‌المللی از کشورهای مختلف اسلامی از جمله ایران، مصر، سوریه، عراق، لبنان و افغانستان است.
 
مهدی سیف، داور تجوید از ایران، عبدالکبیر حیدری، داور صوت از افغانستان، شیخ میثم التمار، داور آوا از عراق و عادل خلیل، داور وقف و ابتدا از لبنان این مسابقات را داوری می‌کنند.
 
در شب نخست این رقابت‌ها چهار قاری به نام‌های محمد موحدیان از ایران، محمد اسحاق از افغانستان، علاء کریم حسن از عراق و محمد ابراهیم القماش از مصر با یکدیگر رقابت کردند.
 
در دومین شب این مسابقات نیز حسن شاكر الساعدی از عراق، محمد حسين فراهانی از ایران، محمد مزاحم از لبنان و سيد مصطفى جيدی از افغانستان  به رقابت پرداختند.
 
شب سوم نیز با رقابت السيد محمد السيد از امارات، سجاد شيخی از آلمان، علیرضا راغب از افغانستان و مهدی سعادتی‌كيا از ايران برگزار شد.
 
در چهارمین شب این مسابقات نیز که دوشنبه شب برگزار شد، منهاج كاشف از پاکستان، حامد عادل از افغانستان، مسلم عبد الحسين از عراق و امير محمد خالقی از ايران به رقابت پرداختند.
 
شرکت کنندگان شبهای اول و دوم این مسابقات به ترتیب این امتیازات را کسب کرده‌اند:
شب اول:
محمد موحدیان از ایران: 85.5
علاء کریم حسن از عراق: 70.5
محمد ابراهیم القماش از مصر: 80
محمد اسحاق از افغانستان: 75.5
 
شب دوم:
محمد حسین فراهانی از ایران: 81.5
حسن شاکر الساعدی از عراق: 80.5
سید مصطفی جیدی از افغانستان: 78.5
عیسی میرزا احمد از بحرین: 65

این مسابقه قرآنی هر شب به صورت زنده ساعت 12 شب به وقت تهران و تکرار آن روز بعد ساعت 11 صبح از شبکه الکوثر پخش می‌شود.  
انتهای پیام
captcha