طاروطی از مبدعان ترکیب مکاتب قدیم و جدید تلاوت است + قرائت رمضانیه
کد خبر: 3896736
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
قاری دندانپزشک مصری:

طاروطی از مبدعان ترکیب مکاتب قدیم و جدید تلاوت است + قرائت رمضانیه

علی ابویدک، نخستین قاری دندانپزشک مصری معتقد است که استاد طاروطی در حال حاضر از بهترین قاریان مصر است؛ زیرا در قرائت‌هایش مکتب قدیمی و جدید تلاوت را با هم ترکیب می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ علی ابویدک، نخستین قاری دندانپزشک مصری در استان «کفر الشیخ» مصر است، وی ضمن بیان خاطراتش آیاتی با موضوع رمضان را تلاوت و در اختیار پایگاه خبری «صدی البلد» مصر قرار داد.

علی ابویدک می‌گوید: اولین پولی که برای تلاوت دریافت کردم، 350 جنیه(یا پوند؛ واحد پول مصر) در مراسم عزاداری روستای «عقلة البحریه» از توابع مرکز «سیدی سالم» مصر بود.

ابویدک می‌افزاید: تشویق شیخ محمد جاویش از مسئولان ناظر بر مکتبخانه‌های روستایم را فراموش نمی‌کنم، او در یکی از تلاوت‌هایم از صدا و حفظم خوشش آمد و 10 جنیه به من داد.

وی با بیان دیدگاهش درباره قاریان کنونی مصر اظهار کرد: مصر ستارگان بزرگی از بهترین قاریان دارد که قابل شمارش نیستند و شیخ محمود الخشت، حجاج الهنداوی، احمد عوض ابوفیوض، قطب الطویل، طه نعمانی و بزرگ‌مرد تلاوت عبدالفتاح طاروطی از آن جمله هستند.

این دندانپزشک مصری ادامه داد: به نظر من شیخ طاروطی در حال حاضر از بهترین قاریان مصر است؛ زیرا در قرائت‌هایش مکتب قدیمی و جدید تلاوت را با هم ترکیب می‌کند.

وی تصریح کرد: نسلی از قاریان جوان ممتاز نیز در مصر ظهور یافته‌اند که شیخ محمود شحات انور و برادر بزرگش انور الشحات و محمود القزاز از این گروه هستند.

انتهای پیام
captcha