تأکید گروه‌های فلسطینی بر تشدید مقاومت فراگیر در کرانه باختری
کد خبر: 3899032
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
به مناسبت 72 سال اشغالگری اسرائیل بیان شد؛

تأکید گروه‌های فلسطینی بر تشدید مقاومت فراگیر در کرانه باختری

گروه‌های مقاومت فلسطینی به مناسبت هفتاد و دومین سالروز مهاجرت دسته‌جمعی فلسطینی‌ها در سال ۱۹۴۸ معروف به «یوم النکبة»(روز نکبت) بیانیه‌های جدا منتشر و بر پایان دادن به دو دستگی‌های سیاسی داخلی و تشدید مقاومت فراگیر در کرانه باختری تأکید کردند.

بیانیه‌هاى گروه‌های مقاومت فلسطین

به گزارش ایکنا؛ گروه‌های مقاومت فلسطینی بر ضرورت پایان دادن به دو دستگی‌های سیاسی داخلی و تشدید مقاومت فراگیر در کرانه باختری به منظور مقابله با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی فلسطینی تأكيد كرده و در خصوص هفتاد و دومین سالروز مهاجرت دسته‌جمعی فلسطینی‌ها در سال ۱۹۴۸ معروف به «یوم النکبت» بیانیه‌های جداگانه منتشر کردند. 

حماس: رد هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی 

جنبش مقاومت اسلامی حماس بر حق ملت فلسطین و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با تمام ابرازها به‌ویژه مقاومت مسلحانه که گزینه استراتژیک دفاع از ملت فلسطین و بازگرداندن حق آنهاست، تأکید کرد. حماس خواستار تسريع در روند شکل‌گیری یک استراتژی جامع ملی برای مقابله با خطرات الحاق و راه‌های مقابله با آن شد.

تتتت

جنبش مقاومت اسلامی حماس در پایان با رد هرگونه عملی که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بیانجامد، این اقدام را به «خنجر از پشت» به ملت فلسطین تشبیه و آن را نقض حقوق فلسطینی‌ها توصیف کرد.

حماس در ادامه بیان کرد که اقداماتی از این دست دشمن را تشویق می‌کند که به جنایت‌های بیشتری علیه حقوق و مقدسات ملت فلسطین روی بیاورد.

جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین: مقاومت فراگیر برای مقابله با «معامله قرن»

جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت یوم النکبة(روز نکبت) خواستار مقاومت فراگیر در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی و مقابله با طرح این رژیم برای الحاق اراضی فلسطینی شد. این جبهه مردمی در ادامه بیانیه بر تقویت همه جانبه مبارزه و پایبندی به حق مقاومت در برابر اشغالگران و تشدید مقاومت داخلی و فراگیر برای مقابله با «معامله قرن» و هرگونه طرح الحاق سرزمین‌های فلسطین شد.

تتتت

جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به اینکه کنش‌های رژیم صهیونیستی با تمام قوانین بین‌المللی ناسازگار بوده؛ در واکنش به رویه‌ها و محدودیت‌هایی که از سوی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین صورت گرفته است، خواهان گسترش قطع روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی علیه اشغالگران و تشدید مقاومت در نقاط تماس و برخورد و گذرگاه‌ها شد.

این جبهه در ادامه اظهار کرد: مردم فلسطین در هفتاد و دومين  سالگرد روز نکبت بر مقابله علیه معامله قرن، مواضع و برنامه‌های دولت آمریکا که شریک رژیم صهیونیستی در استعمار است مصمم‌تر هستند. آمریکایی‌ها با حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی برای از پای درآوردن مسئله مقدس فلسطین، پایمال شدن حقوق و تسليم شدن مردم فلسطين تلاش می‌کند.

مقامات این جبهه بر ضرورت اجرای مصوبات شوراهای مرکزی و ملی، خروج از توافقنامه‌ اسلو امضاشده بین سازمان آزادی‌بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۳ و تعهدات امنیتی و اقتصادی، تأکید کرده و خواستار مقاومت فراگیر در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی و مقابله با طرح این رژیم برای الحاق اراضی فلسطینی شدند.

این جبهه در ادامه بیانیه، از سرگیری فعالیت‌های آزادسازی اسیران و بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم صهیونیستی و همچنین مقابله با سیاست‌های بانکداری که حقوق اسیران و شهدا را به حالت تعلیق در آورده است، خواستار شد.

جنبش فتح: محافظت از آرمان فلسطین مأموریتی جهادی و ملی است

کمیته مرکزی جنبش فتح دیروز پنجشنبه، ۲۵ ارديبهشت به مناسبت هفتاد و دومین  سالگرد اشغال فلسطین بیانیه‌ای منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است:

ای مردم بزرگ فلسطین

از سال ۱۹۴۸ میلادی تا کنون هر سال روز ۱۵ ماه می یادآور واقعه تلخ اشغال فلسطین و تأسیس رژیم صهیونیستی است؛ این رویداد روز سیاهى در زندگی مردم فلسطین و ملت عرب در نتیجه قتل عام، آوارگی، پناهندگی، و همچنین تصرف میهن و استقرار پروژه‌ای تهاجمی و نژادپرست را رقم زده است که در راستای منافع امپریالیستی و تهدید وحدت جهان عرب  عمل می‌کند.

اگرچه بیش از ۷ دهه از فاجعه تلخ اشغال فلسطین و تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی می‌گذرد، اما سختی و فاجعه‌ هولناكى که بر مردم فلسطین گذشته است، نتوانست مردم این کشور را متلاشی، سرگردان، فرمانبردار خواست دشمنان و یا آنها را از اراده خود دور کند.

تتتت

کمیته مرکزی جنبش فتح به این مناسبت تأکید می‌کند که گروه‌های مقاومت توانستند مسئله فلسطین را از چنگال پایمال شدن و فراموشی نجات دهند. هرچقدر فعالیت‌های مقاومت از سوی گروه‌های فلسطینی افزایش یابد، بحران‌های رژیم غاصب صهیونیستی شدت گرفته و هرچقدر عقب‌نشینی از سوی این گروه‌ها افزایش یابد؛ روند شهرک‌سازی و مذاکرات برای تشدید پروژه‌های یهودی‌سازی و تلاش برای زیر سلطه بردن مردم فلسطین نیز افزایش یافته است. امروز ما در مرحله بحرانی و تاریخی قرار داریم که موجب پی‌بردن به حقیقت آشکار مبنی بر اینکه هرگونه مذاکرات و گفت‌وگو با اشغالگران در واقع تسلیم شدن در برابر استعمار، بی‌عدالتی و ظلم است. اگر مردم فلسطین همچنان به مقاومت خود در برابر دشمنان غاصب ادامه دهند؛ این مسئله زنده مانده و منحل نخواهد شد.

محافظت از آرمان فلسطین در برابر خطرات مختلف، مأموریت جهادی و ملی است. ما بر فداکاری و ایثار در مسیر آزادسازی سرزمینمان و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود تأکید می‌کنیم. سالروز نکبت که امروز شاهد آن هستیم بایستی در راستای تشویق روحیه مقاومت و گرایش به بازگردانی وحدت ملی عمل کند؛ بازگشت دادن به منزله پیوند بین پروژه ملی فلسطینی و پروژه آزادیخواه عربی برای مقابله با دشمنان و اشغالگران غاصب به‌منظور آزادسازی کشور فلسطین و اتحاد ملت عرب و بازیابی جایگاه تاریخی آن است.

انتهای پیام
captcha