فعالان قرآنی ملایر؛ نیازمند توجه بیشتر مسئولان
کد خبر: 3899472
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

فعالان قرآنی ملایر؛ نیازمند توجه بیشتر مسئولان

شهرستان ملایر با داشتن ظرفیت‌های مختلف، دارای نخبگان و فعالان قرآنی زیادی است که بسیاری از فعالان قرآنی این شهرستان کمتر شناخته‌شده هستند.

فعالان قرآنی ملایر؛ نیازمند توجه بیشتر مسئولانشهرستان ملایر دومین شهرستان بزرگ استان همدان با داشتن ظرفیت‌های مختلف، دارای نخبگان و فعالان قرآنی زیادی است که بسیاری از فعالان قرآنی این شهرستان کمتر شناخته‌شده هستند.
یکی از این فعالان قرآنی که سال‌هاست در امر ترویج و آموزش قرآن کریم بین بانوان و کودکان و نوجوانان تلاش کرده در گفت‌وگو با ایکنا از همدان می‌گوید؛
ایکنا: خودتان را معرفی کنید؟
اعظم عارفی هستم از شهرستان ملایر که در زمینه‌های مختلف قرآنی و آموزشی فعالیت دارم.
فعالیت‌های قرآنی را از چه سالی شروع کردید؟
 فعالیت‌های قرآنی خود را پس از گذراندن مقطع کارشناسی سطح دو را آغاز کردم که این مقطع را در جامعةالزهرای ملایر گذراندم و تا به امروز فعالیت خود را در این عرصه ادامه داده‌ام.
هم‌زمان با شروع کلاس‌های آموزش قرآن در بیت‌الزهرا به فکر ادامه تحصیل نیز بودم که توانستم با ورود به دانشکده علوم قرآنی ملایر در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهم و در حال حاضر دارای مدرک فوق‌لیسانس هستم.
موسسه قرآنی بشری در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کند؟
از سال ۱۳۸۶ قدم در این راه گذاشتم، با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی موسسه قرآنی بشری را راه‌اندازی کردم و کلاس‌های آموزشی و پژوهشی را برگزار کردم.
فعالیت‌های موسسه بیشتر در زمینه برگزاری کلاس‌های قرآنی مختلف و برای مقاطع، کودکان، جوانان و نوجوانان است.
در جامعةالقرآن به‌عنوان مربی قرآن و همچنین با هلال‌احمر، کمیته امداد، آموزش‌وپرورش به‌عنوان مربی در بحث‌های آموزشی و کلاس‌های قرآن فعالیت داشتم.
فعالیت‌های شما در عرصه قرآن به چه صورت است؟
در حال حاضر به مدت یک سال است پیش‌دبستانی و کلاس آموزشی بزرگ‌سالان را در پایگاه بسیج خیابان کلهر برگزار می‌کنیم و تا قبل از آن در بیت‌الزهرا به مدت ده سال کلاس‌ها و فعالیت‌های خود را داشتیم که به دلیل برخی مشکلات پیش‌آمده در حال حاضر در مکان مذکور فعالیت دارم.
کلاس‌های پیش‌دبستانی و بزرگ‌سالان در موسسه بشری برقرار است و در حال حاضر کلاس‌های قرآنی سه روز در هفته ویژه پیش‌دبستانی برگزار می‌شود.
حدود ده نوآموز قرآنی در حال حاضر در حال آموزش هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های این موسسه نیز به‌صورت مجازی دنبال می‌شود.
از قرآن‌آموزان مشغول در مؤسسه هزینه‌‌ای هم دریافت می‌شود؟
دریافت هزینه از قرآن آموزان حاضر در مهد قرآن انجام می‌شود اما کلاس‌های بزرگ‌سالان به‌صورت رایگان است، هم‌چنین کلاس تفسیر قرآن برای بزرگ‌سالان که ۲۵ نفر در این کلاس‌ها در حال آموزش هستند و البته در طول سال آموزش‌های لازم به این افراد داده می‌شود.
کرونا چه فعالیت‌های قرآنی موسسه را تحت‌الشعاع قرار داد؟
با شیوع ویروس کرونا تصمیم بر آن شد که برای جلوگیری از تعطیلی کلاس‌‌ها آموزش قرآن را از طریق مجازی دنبال کنیم، هرچند در این مشکلاتی برای آموزش‌ به ویژه کودکان وجود دارد اما تا ریشه‌کن شدن این بیماری فعالیت‌های مؤسسه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود تا به امید خدا شرایط به روال قبل برگردد.
آشنایی خود شما با قرآن تا چه حدی است؟
قبلاً حافظ ۱۵ جز قرآن بودم که با توجه به فشردگی کار و ادامه تحصیل نتوانستم ادامه دهم و در حال حاضر جزهای قبلی را که حفظ کرده بودم نیازمند مرور هستم.
برنامه‌های آینده شما در حوزه قرآن چیست؟
 در گذشته به‌عنوان مدرس در کلاس‌های قرآن در حوزه و دانشگاه فعالیت داشتم که قرار است در سال آینده نیز همین روال را دنبال کنم علاوه بر آن نیز به تدریس در کلاس‌های آموزشی در موسسه مشغول هستم.
جامعه قرآنی شهرستان ملایر با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند؟
 یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه قرآنی شهرستان به‌ویژه فعالان قرآنی نبود مکان برای کلاس‌ها، بحث بیمه فعالان قرآنی و اینکه فعالان قرآنی متأسفانه مانند سایر مشاغل آن‌طور که باید و شاید دیده نمی‌شوند، با وجود اینکه 10 سال از عمر خود را در این راه گذاشتم و برای آن تلاش کردم اما همچنان درگیر مشکلات پیش پا افتاده‌ای هستم.
صحبت پایانی ...
 قرآن نور است و هدایتگر و هر کس در این راه گام بردارد بی‌شک به راه راست و صراط مستقیم هدایت می‌شود، نیاز است خانواده‌ها برای آموزش‌ قرآن به فرزندانشان وقت بیشتری بگذارند و از ظرفیت‌های جامعه قرآنی برای آموزش آنها در این زمینه استفاده کنند.
بی‌شک کسانی که از کودکی با قرآن آشنا شوند و در این مسیر گام بردارند در آینده نیز در برابر آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی بیمه می‌شوند.

انتهای پیام
captcha