تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن جایزه «حصه بنت محمد» در امارات
کد خبر: 3899656
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن جایزه «حصه بنت محمد» در امارات

برندگان هشتمین دوره مسابقات قرآن جایزه «شیخه حصه بنت محمد آل نهیان» در امارات اعلام شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری دولتی امارات، شیخه بنت سیف آل نهیان، نایب رئیس مؤسسه انسانی ـ علمی «سلطان بن خلیفه» امارات و مسئول برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن شیخه حصه، اسامی برندگان را اعلام کرد.

این دوره از مسابقات قرآن امارات با مشارکت ۳۸۱ شرکت‌کننده دختر شامل ۲۶۲ دانش‌آموز مدارس دولتی و غیر دولتی و ۱۱۹ قرآن‌آموز مراکز حفظ قرآن و نیز شرکت‌کنندگانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از روز ۳۰ دی ماه 98، کار خود را آغاز کرد.

این دوره از مسابقات در ۱۱ رشته شامل حفظ سوره‌های کوچک قرآن برای معلولان ذهنی، حفظ یک جزء به همراه تجوید ویژه خردسالان مهد، کودکان مراکز حفظ قرآن و معلولان ذهنی، حفظ دو جزء به همراه تجوید برای دانش‌آموزان کلاس‌های اول و دوم ابتدایی و معلولان ذهنی، حفظ سه جزء به همراه تجوید ویژه دانش‌آموزان کلاس‌های سوم و چهارم و معلولان ذهنی، حفظ چهار جزء به همراه تجوید ویژه دانش‌آموزان کلاس‌های پنج و ششم و معلولان ذهنی، حفظ پنج جزء به همراه تجوید ویژه دانش‌آموزان کلاس‌های هفتم، هشتم و نهم و نوجوانان زیر ۱۴ سال مراکز حفظ قرآن و معلولان ذهنی، حفظ ۱۰ جزء ویژه دانش‌آموزان کلاس‌های دهم و یازدهم و قرآن‌آموزان زیر ۱۶ سال مراکز حفظ قرآن و معلولان ذهنی و حفظ ۱۵ جزء برای همه مراحل تحصیلی و دانش‌آموزان دختر کشورهای عضو شورای همکاری‌ خلیج فارس و یمن و قرآن‌آموزان زیر ۱۸ سال برگزار شد.

همچنین در این دوره از رقابت‌ها بهترین صوت و لحن به همراه تجوید ویژه همه گروه‌های تحصیلی و قرآن‌آموزان زیر ۱۸ سال و بهترین مدرسه و مرکز حفظ قرآن انتخاب شد.
 
بنابر اعلام مسئولان، نام برندگان در 10 بخش اعلام شده که 81 نفر از امارات و 16 نفر از خارج این کشور هستند.

بر این اساس، 52 نفر از دانش‌آموزان مدارس دولتی و مؤسسات خصوصی و نیز 17 نفر از توان‌یابان و نیز 12 نفر از مراکز اصلاح و تربیت برنده بخش‌های مختلف شدند.

همچنین مدرسه خصوصی «منارالایمان» در عجمان برنده عنوان بهترین مدرسه و مؤسسه آموزشی بلال بن رباح در دبی بهترین مرکز آموزش قرآنی شناخته شد.
انتهای پیام
captcha