آزادی مشروط خطیب مسجدالاقصی
کد خبر: 3901850
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

آزادی مشروط خطیب مسجدالاقصی

پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل شیخ «عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی، را که 9 خرداد بازداشت کرده بود با قید شروطی آزاد کرد.

آزادی مشروط خطیب مسجدالاقصیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل شیخ عکرمه صبری، رئیس شورای عالی اسلامی و خطیب مسجدالاقصی، را به شرط وارد نشدن به این مسجد به مدت یک هفته آزاد کرد.

نظامیان صهیونیست روز گذشته، نهم خرداد ماه، با یورش به منزل عکرمه صبری وی را به اتهام فعالیت و مشارکت در راهپیمایی‌های قدس اشغالی بازداشت کردند.

منابع خبری در این باره گزارش دادند که نیروهای اطلاعات رژیم اشغالگر منزل خطیب مسجدالاقصی در قدس اشغالی را ویران و او را به یکی از مرکز بازجویی خود منتقل کردند.

در همین باره «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس، روز جمعه در واکنش به بازداشت شیخ «عکرمه صبری» با صدور بیانیه‌ای اقدامات صهیونیست‌ها با هدف یهودی‌سازی قدس و تلاش برای سیطره بر اماکن مقدس در این شهر فلسطینی را محکوم کرد و خواستار مقابله با آنها شد.

هنیه در این بیانیه درباره بازداشت شخصیت‌های دینی فلسطینی در قدس و تلاش برای اعمال طرح‌های خبیثانه خود با سوء استفاده از شرایط ایجاد شده به دلیل کرونا، هشدار داد و گفت: این گونه اقدامات هرگز اجرا و بر ملت، مقدسات و اراضی فلسطین تحمیل نخواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس از عبدالله دوم، پادشاه اردن و رهبران و حکام کشور‌های عربی و اسلامی خواست که به مسئولیت و وظایف دینی و تاریخی خود، در برابر آنچه در قدس و مسجدالاقصی جاری است، عمل و برای پایان دادن به طرح‌ها و توطئه‌های صهیونیستی اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha