تخریب قبور بقیع یاد ائمه را از بین نبرد
کد خبر: 3902048
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
سید بهجت عبدالقادر الحسنی الالوسی:

تخریب قبور بقیع یاد ائمه را از بین نبرد

سید بهجت عبدالقادر الحسنی الالوسی گفت: اگرچه قبور ائمه در قبرستان بقیع و سایر بزرگان اسلام در مکه و مدینه به دست وهابی‌ها تخریب شده است، اما جایگاه رفیع ائمه اطهار و اهل بیت(ع) باعث شده تا یاد آنها در دل مسلمین زنده باقی بماند.

به گزارش ایکنا؛ سید بهجت عبدالقادر الحسنی الالوسی عصر امروز، 10 خرداد در هم‌اندیشی مجازی «بقیع؛ نگین تراث اسلامی» که در آستانه هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به همت پژوهشکده حج و زیارت و کمیته فرهنگی اربعین حسینی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به حمله وهابی‌ها به مکه و سپس مدینه گفت که آنها با وقاحت تمام، همه آثار بزرگان اسلام را تخریب کردند.

الحسنی الالوسی گفت که آنها در سال 1218 قمری، قبه زادگاه پیغمبر اسلام(ص)، امام علی(ع)، حضرت خدیجه (س) را خراب و با خاک یکسان کردند.

وی ادامه داد: وهابی‌های در سال 1334 قمری در مدینه نیز مرقد مطهر ائمه اطهار(ع) در بقیع و مرقدها و قبه‌هایی دیگر مانند قبه عبدالله پدر پیغمبر اسلام(ص)، و اسماعیل پسر امام جعفر صادق(ع) و قبه همه صحابه را تخریب کردند.

الحسنی الالوسی با بیان اینکه امروز بسیاری از حجاج از این صحنه‌ها نه فقط در بقیع بلکه همه آثار در مدینه و مکه که دشمنان اسلام آن را از بین بردند، دیدن می‌کنند، تصریح کرد: این مساله نشان می‌دهد که از بین بردن این آثارها به دست وهابی‌ها باعث نشده که امت اسلام آن را فراموش کند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع ائمه اطهار و اهل بیت(ع) گفت که مقام شامخ آنها باعث شده با وود تخریب قبور آنها، یاد آنها در دل مومنان و مسلمین زنده بماند.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha