اطلاع‌رسانی وسیع از سالروز جنایت تخریب بقیع در هند
کد خبر: 3902697
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

اطلاع‌رسانی وسیع از سالروز جنایت تخریب بقیع در هند

برنامه‌های سالروز فاجعه تخریب قبرستان بقیع هر سال به صورت حضوری در هند برگزار می‌شد که امسال به دلیل شیوع کرونا و برگزاری مجازی آن، با گستردگی بسیاری در سراسر این کشور همراه بود و اطلاعات نوینی در قالب بیانیه،‌ سخنرانی و کتاب اینترنتی منتشر شد.

تأثیرگذاری سراسری و ارائه اطلاعات گسترده درباره بقیع در هند/ تایید می خوادبه گزارش ایکنا از هند؛ وبینار بقیع روز گذشته، 12 خرداد (اول ژوئن) در هند برگزار شد. حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هند در این سمینار اظهار کرد: سالروز انهدام جنةالبقیع، موضوع بسیار مهمی در هند است و شیعیان حساسیت بسیاری درباره این موضوع دارند که حتی زمانی که 97 سال پیش و در سال 1344 قمری روی داد و مقابر 4 امام معصوم(علیهم‌السلام) تخریب شد،‌ شیعیان این کشور عکس‌العمل نشان دادند و این موضوع همواره به عنوان سند جنایت آل سعود در اذهان شیعیان و اکثریت قریب به اتفاق اهل سنت هند شناخته می‌شود.

وی گفت: هر ساله تظاهرات در لکهنو، کشمیر و دیگر شهرهای هند به منظور محکومیت آل سعود در تخریب قبرستان بقیع برگزار می‌شود، ولی امسال به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت اجتماعات، این اعتراض به صورت مجازی و بسیار گسترده در هند مورد توجه قرار گرفت.

مهدوی‌پور اظهار کرد: سخنرانی‌های فراوان، بیانیه‌ها و کتاب‌های بسیاری برای نخستین بار و به صورت مجازی (نسخه پی دی اف) در این باره منتشر شد که اطلاعات نوینی را به زبان فارسی، انگلیسی و اردو ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه در هند گفت: ولایت تی‌وی وبینار مؤثری را روز گذشته، 12 خرداد (اول ژوئن) با سخنرانی کارشناسان مشهور هند و مشارکت 20 شبکه داخلی در این کشور که به مسلمانان مربوط می‌شود، برگزار کرد که ده‌ها هزار نفر تا امروز آن را در شبکه‌های توئیتر، فیسبوک و یوتیوب مشاهده کرده‌اند.

وی افزود: این مراسم امسال در فضای مجازی بسیار اثرگذار بود و اطلاعات جدیدی ارائه کرد که این اقدام،‌ چه جنایتی بوده است و از طرفی اهمیت جنةالبقیع برای مسلمانان چقدر است و اینکه این قبرستان تازه‌تأسیس نیست و قدیمی‌ترین قبرستان در زمان پیامبر اسلام(ص) و مورد توجه ایشان بوده است. حتی روایاتی وجود دارد که مقبره حضرت زهرا(س) نیز در این مکان وجود داشته است.

در همین راستا مسابقه‌ کتابخوانی نیز با موضوع بقیع به صورت مجازی برگزار شده است که تا این لحظه 600 نفر در آن شرکت کرده‌اند. نتایج این مسابقه فردا اعلام می‌شود. 

انتهای پیام
captcha