افزایش 44 درصدی درآمد کمیته امداد قم
کد خبر: 3902322
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

افزایش 44 درصدی درآمد کمیته امداد قم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، گفت: در سال 98مبلغ 67میلیارد تومان درآمد از سوی کمیته جذب شده است که این مبلغ نسبت به سال قبل 44درصد افزایش داشته است.

افزایش 44 درصدی درآمد کمیته امداد قمبه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قم، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم، گفت: در سال 98مبلغ 67میلیارد تومان درآمد از سوی کمیته جذب شده است که این مبلغ نسبت به سال قبل 44درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره بر رتبه اول کمیته امداد استان قم در سال 98 تصریح کرد: از کمیته امداد استان قم به عنوان اولین مقام در جذب درآمد از سمت ریاست کمیته امداد کشور تقدیر شد.

میرشکار گفت: 22هزار نفر در استان به صورت مستمر مشمول خدمات کمیته امداد هستند که 15هزار نفر ازاین آمار را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال98 تعداد هزار و 800خانوار تحت پوشش کمیته امداد بودند که 14هزار نفر از این آمار را سالمندان تشکیل می‌دهند.

میر شکار در خصوص اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تصریح کرد: مبلغ 5میلیون تومان به بالا به افراد واجد الشرایط تحت پوشش یا غیر تحت پوشش تعلق می‌گیرد که در سال 98 چهار هزار نفر از این تسهیلات بهره بردند.

مدیرکل کمیته امداد در خصوص سایر اقدامات این سازمان در سال 98 تصریح کرد: 743نفر از وام ودیعه مسکن استفاده و 548نفر از وام قرض الحسنه جهت خرید مسکن استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در سال 98مبلغ 103میلیارد تومان وام به صورت قرض الحسنه به مدد جویان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: این خدمات جهت توانمند شدن خانوار‌ها صورت گرفته است.

میرشکار با بیان اینکه گام اول توانمندی خانوارها با ارائه خدمات مشاوره شروع شده است، گفت: تا کنون 3هزار نفرمددجو از مشاوره فردی و 9هزار نفر از مشاوره گروهی بهره‌مند شدند که ماحصل آن بازگشت 67نفر ترک تحصیل به تحصیل و بازگشت 25زن مطلقه به زندگی قبل شان بوده است.

وی در خصوص برنامه‌های سال 99 اظهار کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های کمیته امداد، توانمندی ازدواج است که در این زمینه به رشد 30درصدی در پرداخت کمک هزینه ازدواج دست یافته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به مشکل اصلی مددجویان در حوزه مسکن بیان کرد: اگر سازمان مسکن و شهرسازی زمین‌هایی را در اختیار کمیته قرار دهد قادر به ساخت هزار واحد مسکونی خواهیم بود.

میرشکار درخصوص اقدامات کمیته در ایام قرنطینه عنوان کرد: در کنار توزیع بسته‌های بهداشتی 1میلیارد و 500میلیون تومان به صورت کارت هدیه یا نقدا به خانواده‌های آسیب‌پذیر اعطا شد.

وی در ادامه گفت: در اسفند ماه 98که مقارن با اوج شیوع ویروس کرونا بود، 19هزار بسته معیشتی بین مددجویان توزیع شد.

میرشکار با اشاره به جشن نیکوکاری امسال تصریح کرد: با وجود تعطیلی مدارس و شرایط کرونا رشد 50درصدی کمک را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و در مجموع قادر به جذب 7میلیارد تومان کمک مردمی بودیم.

رئیس کمیته امداد استان قم ضمن تقدیر از کمک‌های بی نظیر مردم در ماه‌های اخیر اظهار کرد: مردم در 2ماه گذشته مبلغ 16میلیارد تومان به کمیته کمک کردند و این یعنی 109درصد رشد نسبت به دوماه اول سال 98 صورت گرفته که دستارود بسیار مهمی است.

وی در خصوص اقدامات کمیته امداد درایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در طرح اطعام مهدوی روزانه 76هزار پرس غذای گرم درب منازل مددجویان توزیع شد و مبلغ 302میلیون تومان فطریه مردمی نیز ساعت 4عصر روز عید به حساب مددجویان واریز شد.

میرشکار ضمن تاکید بردقت شرعی کمیته جهت هدفمندی کمک‌های مردمی عنوان کرد: در کمیته امداد هر هزینه‌ای در محل خاص خود مصرف می‌شود.

رئیس کمیته امداد استان قم در انتها ضمن رونمایی از سامانه سخا عنوان کرد: این سامانه که مخفف خیر و احسان است، جهت آسانی کمک‌های خیرین و مردم به نیازمندان بوده که مردم به راحتی با ورود به این سایت می‌توانند کمک‌های خود را به مدد جوی مدنظر از طریق درگاه بانکی واریز کند.

انتهای پیام
captcha