بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) در بلاروس + عکس
کد خبر: 3902991
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) در بلاروس + عکس

مراسم گرامیداشت سی و‌یکمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با حضور قابل توجه ایرانیان مقیم، دانشجویان، شیعیان بلاروس، لبنانی‌ها، بحرینی‌ها و چهره‌های دانشگاهی و رسانه‌ای بلاروسی ـ لبنانی در سفارت کشورمان در مینسک، پایتخت بلاروس برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بلاروس، این مراسم دیروز، 14 خردادماه به دلیل شیوع کرونا با رعایت کامل توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و سعید یاری، سفیر کشورمان در مینسک طی سخنانی در آن ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت امام(ره) به تبیین ابعاد شخصیت امام راحل و تأثیرات افکار ایشان پرداخت.

سفیر کشورمان تأکید کرد که بارزترین ویژگی شخصیتی امام راحل که او را محبوب دل ایرانیان کرده است، صادق‌بودن با مردم  و ساده‌زیستی بود.

سعید یاری تصریح کرد: امام راحل، عزت و استقلال را به ایرانی و ایران ارزانی کرد و احیای بیداری اسلامی،  ظلم‌ستیزی و زنده نگهداشتن مسئله فلسطین، مرهون افکار بلند و آینده‌نگری امام راحل در حوزه سیاست خارجی است.

در ادامه این مراسم،  دکتر شادورسکی، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل، دکتر گیگین، رئیس دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس و محراب‌اف از شیعیان بلاروس در سخنانی ابعاد مختلف شخصیت و افکار امام را تبیین و از مقام شامخ ایشان تجلیل کردند.

این برنامه با پخش کلیپ‌هایی از زندگی امام خمینی و روند تکوین و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت و پس از آن یکی از دیپلمات‌های سفارت درباره  نماد و الگوشدن امام سخنرانی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نیز نوشته‌ای در خصوص قیام 15 خرداد و مقام والای امام راحل قرائت کرد.

انتهای پیام
captcha