شناسایی 2 هزار مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس فارس
کد خبر: 3905294
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

شناسایی 2 هزار مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس فارس

نماینده ارشد آجا در تدوین دانشنامه دفاع مقدس فارس اعلام كرد: تاكنون 2500 مدخل برای تهیه این دانشنامه شناسایی شده است كه از این تعداد 984 مدخل مربوط به ارتش استان فارس است.

به گزارش ایكنا از فارس، جعفر غلام‌نژاد، نماینده ارشد آجا در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان فارس امروز، 27 خردادماه در نشست با فرماندهان و پیشکسوتان ارتش استان با بیان اینکه  تاکنون 2500 مدخل در راستای چاپ دانشنامه دفاع مقدس استان شناسایی شده است،‌ گفت: از این تعداد مداخل 984 مورد مربوط به ارتش استان فارس است که مراحل نهایی آن طی شده است.

وی با تصریح اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص چاپ دانشنامه دفاع مقدس را سرلوحه و نصب‌العین کار خودمان قرار دادیم و توانستیم طی مراحل و فرآیندی موفق به استخراج مداخل دانشنامه دفاع مقدس ارتش در استان فارس شویم، گفت: دانشنامه (دایرةالمعارف) دفاع مقدس استان فارس مرجعی است که از مجموعه اطلاعات در سه حوزه گروه شهدا و اشخاص، گروه نظامی و جغرافیا، گروه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تشکیل شده است.

غلام‌نژاد گفت: بخش بعدی تهیه دانشنامه دفاع مقدس تبدیل مداخل به مقاله است که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی لازم جهت استفاده از ظرفیت‌های ارتش استان در بخش‌های مختلف از جمله علمی و دانشگاهی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مراحل تهیه مداخل با انتخاب صاحب‌نظران و پیشکسوتان دفاع مقدس و تشکیل جلسات کارگروه تخصصی مداخل و عنواین مقالات در سه گروه شهدا و اشخاص، گروه نظامی و جغرافیا و گروه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آماده هستیم كه این مسئله نیز به تصویب رسیده تا نویسندگان بتوانند در این سه حوزه مقالات دانشنامه دفاع مقدس را برابر برنامه زمانی تهیه و ارسال كنند.

غلام‌نژاد افزود: نویسندگان در حوزه نظامی و جغرافیا  در جهت راستی‌آزمایی و جلوگیری از تحریف،  از صاحب‌نظران و پیشکسوتان دفاع مقدس انتخاب خواهند شد و نویسندگان در دو حوزه دیگر نیز از اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران و علاقه‌مندان در این دو حوزه خواهند بود.  

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Eysa mohajernia
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۹:۴۹
0
0
نظری ندارم خداقوت
captcha